Gå til innhold

Panasonic gs300 mot sony HC96?

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan si noe om forskjeller, (fordeler/ulemper) mellom disse kameraene. Har sett på et sony, ser veldig bra ut, men det er vanskelig å finne gode sammenligninger mellom disse. Noen som har noen synspunkter? Evt tester?

Mvh Marius

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Lurer på det samme, men også Sony DCR-HC96E mot Panasonic NV-GS280.

Noen som kan svare?

5876422[/snapback]

Panasonicen har 3CCD sensor som gjør at du i all hovedsak vil få bedre bilder mens Sonyen har Carl Zeiss optikk og touchscreen. (berøringsskjerm) Noe jeg er veldig begeistret for når jeg filmer. Skulle gjerne harr et 3CCD kamera selv men det får bli ved neste veiskille. Jeg vil si at til privatfilming, familie etc spiller det absolutt ingen rolle hva du velger men heller se om du får gått i en butikk for å se litt på de forskjellige. Holde dem og trykk i vei. Billedkvaliteten mener jeg skal være ganske lik. (spesielt innendørs da 3CCD har for vane å bli litt mørkere)

Lenke til kommentar
Panasonicen har 3CCD sensor som gjør at du i all hovedsak vil få bedre bilder mens Sonyen har Carl Zeiss optikk og touchscreen. (berøringsskjerm) Noe jeg er veldig begeistret for når jeg filmer.

Panasonic har "Leica optikk", på samme måte som Sony har "Carl Zeiss-optikK". Den er lisensiert av hhv. Leica og Carl Zeiss, men det er ikke de som har laget den.

Touchscreen sliter unødvendig på skjermen, gjør den mer utsatt for riper og den blir fettete og stygg etter kort tids bruk som fører til økt behov for pussing som igjen fører til enda mer slitasje. Jeg misliker touchscreen, men det varierer fra person til person.

Lenke til kommentar

Ang tilkobling av strøm til disse kameraene. Jeg har lest reviewene på camcorderinfo, men finner ikke beskrevet på panasonic hvordan man kobler til strøm når man filmer, kan dette gjøres "hot", altså mens filmen går, ved behov? eller må nam ta av batteriet?

Afseth; jeg har spurt om dette før men likevel, Hittil har jeg ikke sett gs300 i butikken, verken på nettbutikker eller i "vanlige butikker". På nettbutikkene kommer det hele tiden nye datoer for å få det inn, mens det i vanlige fotobutikker knapt er noen som fører panasonic (expert har, men ikke dette). Hva kommer dette av? Er panasonic "ute"?

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Ang tilkobling av strøm til disse kameraene. Jeg har lest reviewene på camcorderinfo, men finner ikke beskrevet på panasonic hvordan man kobler til strøm når man filmer, kan dette gjøres "hot", altså mens filmen går, ved behov? eller må nam ta av batteriet?

Afseth; jeg har spurt om dette før men likevel, Hittil har jeg ikke sett gs300 i butikken, verken på nettbutikker eller i "vanlige butikker". På nettbutikkene kommer det hele tiden nye datoer for å få det inn, mens det i vanlige fotobutikker knapt er noen som fører panasonic (expert har, men ikke dette). Hva kommer dette av? Er panasonic "ute"?

Mvh Marius

5892339[/snapback]

GS-300 har vi da faktisk på lager der jeg jobber, så hvis noen er "utsolgt" så er det neppe Panasonic sin feil. Grunnen til at så mange ikke har det, kan være at Canon, JVC og Sony (spesielt) skviser ut en produsent som for de er en stor trussel. Kan tenke meg det at Panasonic klarer å lage billige 3CCD kamera skremmer de ganske kraftig.

Et eksempel er en stor webshop (nevner ikke navn) som i protest mot Nikon (de fikk ikke særbehandling, stakkars) nektet å ta det inn på lager. Virket ihvertfall som det var ganske tydelig ettersom alle Nikon sine produkter var "ubekreftet" selv om alle andre hadde de inne. Det er mye sånn i bransjen, og kanskje Panasonic ikke gir særbehandling til de store, slik at de kan bli enda større?

Du kan ikke uten videre bytte fra strøm til batteri eller omvendt på Panasonic. Grunnen til det er at strømadapteren settes på som et vanlig batteri, og må tas av for at batteri kan settes på. Du kan imidlertid lade batteriet samtidig som du filmer da lade-enheten står mellom adapter og stikkontakt.

Lenke til kommentar

Afseth,

du har selv anbefalt folk som ikke har peiling, til å gå i butikken for å se og kjenne på de forskjellige apparatene, for å finne "feelingen". Problemet mitt er at jeg ikke finner noen som forhandler Panasonic i Stavanger/sandnes området. De jeg har snakket med vil ikke ta inn denne (for dyr). Du som selv forhandler disse, kan kanskje gi meg et tips? Panasonic sine nettsider er ikke akkurat vledig hjelpsomme, da bare en av de forhandlerne som er oppgitt der faktisk forhandler panasonic. Det er litt vanskelig dette, om jeg skal rive i 7000 på noe jeg ikke har sett. Sony derimot, får man kjøpt på hvert gatehjørne omtrent...

Lenke til kommentar

Er nok ikke like utbredt som Sony og Canon, nei. Det er egentlig veldig synd da disse kameraene er meget bra. Men jeg vil tro at etterspørselen etter Panasonic etterhvert vil øke, og så godt som alle som prøver et Panasonic 3CCD kamera mot andre kamera der jeg jobber, går ut med Panasonic kameraet i posen. Det beviser jo bare at Panasonic etterhvert nok vil anbefales via jungeltelegrafen, og da vil flere og flere begynne å forhandle de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...