Gå til innhold

Hvor lang garanti på HD? (Western Digital 2000)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

*Dette er et simpelt garantispm rundt hardisker, så dere får unskylde meg om jeg skulle satt dette på "Ikke Relatert"-kategorien istedet..

 

Kjøpte meg en

Western Digital Caviar 200GB

IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM fra komplett.no for nå 1 år 2 mnd siden.

Igår kveld oppdager jeg plutselig at maskinen står og restarter seg selv i evig loop - pga at den ikke kommer seg inn på Windows. Har ikke berørt hardisken det minste når dette skjer, og maskinen stod uten kjøring av programmer, men vanlig skrivebord. Sjekke Hdd'n på en annen maskin og finner en masse sektorfeil på oppstartspartisjonen som jeg ikke får tatt backup av engang...

 

Har jeg noen form for garanti på denne hddn?

 

Fra min side vet jeg ikke om hardisker er ferdig når de er ferdige, også må du kjøpe ny, uten noen garanti liksom... :cry:

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest en del på lenken din Simen1. Men er ennå ikke sikker på dette med hva "vesentlige kontraktsbrudd" skal definerest som... :hm:

Slik jeg forstår det er det den "siste veien", gies det utrykk for i artikkelen fra hw.no.

 

I mitt tilfelle lurer jeg på å kanskje bytte til en dyrere harddisk, til en 50lapp dyrere fra samme butikk.

Men har jeg egentlig rett til å benytte meg av dette? Er ganske i tvil siden jeg synest kanskje dette kan settes under "erstatning" eller "hevning" av kjøpet. Har det litt uklart for meg forskjellen - om det er noen forskjell. OG har butikken da "rett" til å kunne sende tilbake den tilsvarende ny vare uten at jeg samtykker på noe vis?

 

Har ikke tid til å vurdere dette selv akkurat nå, så derfor spør jeg forhåpentligvis noen med litt erfaring.. :)

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Du kan antyde hvilken løsning du ønsker, men nettbutikken er ikke forpliktet å løse det på den måten, men vil ofte være imøtekommende for å vse god service. De kan f.eks velge en annen løsning hvis de føler det er mye mer gunstig for dem.

 

I praksis tipper jeg at du får valget mellom en tilsvarende disk tilbake eller tilgodelapp. Hvis du får tilgodelapp så kan du bruke den sammen med den ekstra femtilappen til å kjøpe den litt dyrere disken du ønsker deg.

Lenke til kommentar

hehe

 

Har hatt noen tilfeller hvor jeg kan huske å ha enten fått meget korte svar og lite tilbakemeldinger fra spesielt komplett.no når det har gjeldt returer og angrefrister via mail. Tror egentlig ikke dem bryr seg å mye om jeg ikke får velge det jeg vil, men heller at de gir meg samme type vare tilbake. :hmm:

Tilgodelapp skulle jeg gjerne prøvd hos dem, men har fått inntrykket av at de ikke orker å gjøre "mere enn de trenger" for å få ting unnagjort... De har vel for mye kunder antar jeg.. :hrm:

Har likevel sendt forespørsel om dette. Venter spent på mandag nå

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Jeg har omtrent samme erfaring med Komplett. De driter langt i å yte god service ved returer, selv om de kunne tjent penger på å selge meg et dyrere produkt, som var det jeg ønsket. Tilbød meg til og med å legge imellom de de ville tape på å selge erstatningsproduktet fra leverandøren som demovare, men fikk bare blankt avslag fra dem.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Fikk ikke noe annet enn erstattet vare nei.. Ny harddisk av samme slag..  :thumbdown:

Synest noen burde ta med komplett.no på disse "værst service"-votene som er ute å går på detta forumet....

5821053[/snapback]

Er det noe galt i det? Garanti og reklamasjon gir ikke retur i annen (bedre) vare når samme vare fortsatt kan leveres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...