thaldo Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Heisann. Skulle starte opp min nye bygde PC for første gang. har en SATA disk inne og en Plextor DVD+Rom (tatt fra den gamle PC'en). PC starter og Bios har funnet begge Plextor som scondary IDE Master. Hovedkort ASUS A8N32 Delux Men når jeg starter opp for jeg opp så får jeg meldingen: Secondary Master Drive ATAPI Incompatible Press F1 to help. og da rebooter PC'en. Prøve og bytte ut Plextor med en vanlig DVD-rom. Samme resultat. Begge disse enhetene fungerte fint på den gamle PC'en. Det er noe annet rart også. Jeg la inn en recovery DVD. Trykket F1 og plutselig fikk jeg lov å kjøre recovery DVD'en. Masse data kopiert ned på disken. Men når jeg skulle reeboote så får jeg ATAPI meldingen pg kommer ikke forbi den. Gikk inn i Bios, satt 1 - boot device hard disk (og DCD-rom'en som andre) . Hjelp ... Tom Endret 26. mars 2006 av thaldo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Har du jumperen som master på Plextor ? Lenke til kommentar
thaldo Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Har du jumperen som master på Plextor ? 5813724[/snapback] JEPP (prøvde også på Cable select) Samme resultat Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Var litt merkelig, kan det være feil med selve HK ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hei! Hvor mange harddisker har du tilkoblet på IDE? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå