Gå til innhold

HI 8 til digital

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hvilket kamera du har. Noen HI8 har mulighet for Firewire og noen ikke. Har du mulighet for det så er det bare å koble deg rett til og begynne med innspillingen. Hvis du ikke har det så finne det flere muligheter bla. et DVcam med støtte for DVi.

Lenke til kommentar

Et alternativ er å bruke et skjermkort som har Video-grabbe-muligheter, som f.eks. et ATIs All-In_Wonder-kort.

Men jeg tror det beste resultatet blir ved å koble Hi8-kameraet til Analog-inn på et DV-kamera og deretter overføre via Firewire til PCen. Det var ihvertfall slik jeg gjorde det da jeg konverterte mine gamle Hi8-filmer, selv om jeg hadde Video-in-mulighet på skjermkortet. Noen DV-kamera har vel også Pass-through, slik at DV-kameraet kan sende videre den analoge inputen direkte på DV-utgangen uten å måtte gå veien om å lagre det på tape først? Jeg syntes i grunnen det var greit nok å få en backup på DV-tape også..

Jeg kan forøvrig ikke skjønne at noe Hi8-kameraer skulle ha Firewire-utgang? Stemmer dette? Hi8 er jo analog, og Firewire overfører vel kun digitale signaler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...