Gå til innhold

Trenger tilbakemeldig på webside

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet det er litt dumt å ha et internasjonalt domenenavn men når det blir støtte for det i den nye Internet Explorer blir det vel bedre.

5813575[/snapback]

Det er vel det du ikke har. Du har et nasjonalt domenenavn hvis jeg skal bruke dine termer. :)

Lenke til kommentar

Kan det ikke hende at webhosten tenker det samme som deg? Se nå på ordene internasjonalt og nasjonalt. Internasjonalt er noe som kan brukes på tvers av landegrenser mens nasjonalt er nettopp i det landet som du referer til. I dette tilfelle Norge med ÆØÅ som vi ikke har i noe internasjonalt alfabet. (hvis man i det hele tatt kan kalle noe for internasjonalt alfabet da :blush: ) :)

Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg som får vondt i hodet av å skulle huske adressen http://www.xn--ske-0na.com ?

Som anderenlee sier så hadde det vært lurt med en liten logo for hver søkemotor. Tror vel egentlig også jeg hadde prøvd å gjøre litt mer ut av designet på selve siden, synes det ble litt i overkant enkelt...

Koden så rimelig rotete ut (tabeller med inline css), selv om det bare var et par feil i validatoren. Hvorfor ikke bruke div's og ekstern css? Lover det gjør jobben ti ganger enklere når du skal oppdatere designen.

Lenke til kommentar

Adressen er http://www.søke.com. Om du ikke har støtte for (inter)nasjonale domenenavn (æ,ø eller å) kan du bruke den samme adressen men du får da spørsmål om å laste ned en plugin. Oppga den kodede adressen siden det er mange som bruker IE6 eller elldre versjoner (som ikke har støtte for æ, ø eller å). IE7 får støtte for æ, ø og å.

Er det så farlig om koden er litt rotete, klarer fint å oppdatere den??

Ønsker gjerne flere tilbakemeldinger!!

Lenke til kommentar

Går med søke.com her hjemmefra hvor jeg har Opera, men da jeg var på skolen og brukte IE 6 måtte jeg bruke den andre. Grunnen til at jeg sa det var at selv om ikke du kan bruke søke.com til alle så må det da finnes bedre alternativer enn www.xn--ske-0na.com ?

Angående rotete kode så går det sikkert greit for deg å oppdatere den lille siden der selv om det ikke ser vakkert ut når man trykker view source, men hvis du noen gang skal lage noen større prosjekter(som kanskje også andre skal se på) vil du fort merke hvor mye lettere og greiere det er med ordentlig ryddig og indentert kode! Og ekstern css er jo alltid å anbefale overfor inline, det sier vel seg selv hvorfor?

Lenke til kommentar
Går med søke.com her hjemmefra hvor jeg har Opera, men da jeg var på skolen og brukte IE 6 måtte jeg bruke den andre. Grunnen til at jeg sa det var at selv om ikke du kan bruke søke.com til alle så må det da finnes bedre alternativer enn www.xn--ske-0na.com ?

Angående rotete kode så går det sikkert greit for deg å oppdatere den lille siden der selv om det ikke ser vakkert ut når man trykker view source, men hvis du noen gang skal lage noen større prosjekter(som kanskje også andre skal se på) vil du fort merke hvor mye lettere og greiere det er med ordentlig ryddig og indentert kode! Og ekstern css er jo alltid å anbefale overfor inline, det sier vel seg selv hvorfor?

5821455[/snapback]

Hvilken font har du lagt inn? Jeg får Times New Roman og vil vel anbefale arial, tahoma eller verdana framfor Times New Roman.

Ellers så bil jeg foreslå å bytte ut standard lenke-farger (blå, lilla og rødt) med en farge som passer mer inn i sidens fargeprofil.

Støtter også det som tidligere ble nevnt med en egen logo til hver enkelte søkemotor.

Synes siden ellers er veldig enkel og ren. Oversiktlig. Gir deg akkurat det du er der for.

Men, her er bare noen tanker jeg gjør meg:

Kunne man feks kun ha ett innskrivningsfelt og deretter en rullegardin med de forskjellige søkemotorne som valg.

Eventuelt ha ett felt og kun en søke-knapp, men at det ble søkt i alle søkemotorne og at resultatene ble sortert pr søkemotor. Feks maks 10 resultater per søkemotor. Og at man kunne filtrere ut hvilke søkemotor-resultater man ville se på.

Men som sagt, all over en ren og ryddig side med ett tydelig brukergrensensitt som er lagt opp på en oversiktlig måte. :thumbup:

Edit: Du kunne jo alltids ha ett alternativt enkelt domenenavn til som du viderekoblet til siden din. funnet.com feks. :)

Endret av Beatnut
Lenke til kommentar
Du burde sette opp serveren slik at man kan bruke http://søke.com -- og slipper å skrive "www".

5821520[/snapback]

Hvordan setter jeg opp serveren slik. Kan man da bruke både med www og uten?

5821546[/snapback]

Jeg vet ikke hvordan du setter opp serveren, men jeg har vært borte i at det forskjellig fra host til host. Hostean og domenepartner støtter begge deler mens b-one.net kun støtter www. (Mener jeg å huske.)

Lenke til kommentar
Du burde sette opp serveren slik at man kan bruke http://søke.com -- og slipper å skrive "www".

5821520[/snapback]

5821546[/snapback]

Jeg vet ikke hvordan du setter opp serveren, men jeg har vært borte i at det forskjellig fra host til host. Hostean og domenepartner støtter begge deler mens b-one.net kun støtter www. (Mener jeg å huske.)

5821585[/snapback]

B-one støtter begge :)

Lenke til kommentar

5821520[/snapback]

5821546[/snapback]

5821585[/snapback]

B-one støtter begge :)

5823116[/snapback]

Ok. :) Da må det ha vært en annen host. Har prøvd noen forskjellige opp gjennom tidene. kanskje det var namezero.com mon tro? Ja ja, samma det!

Lenke til kommentar

Har oppdaget et lite problem med to av søkefeltene. Søkefeltet til Caplex og Søkefeltet til Altavista støtter ikke Æ,Ø og Å. Når jeg søker ord med de bokstavene blir ikke de bokstavene med.

Har også sett på andre websider med søkefelt fra Caplex og Altavista (blant annet http://www.startsiden.no) . Ingen av dem har klart og kode søkefeltene slik at de støtter æ,ø og å. Er det noe jeg kan gjøre for å få det til. Eller er det en feil hos Caplex og Altavista?

Endret av wwwww
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå gjort noen endringer. Håper dere synes siden er blitt bedre. Prøvde å legge inn en logo for hver søkemotor men synes ikke det ble noe fint (ble forskjellige størrelser på de forskjellige logoene) så jeg droppet det. Hva synes dere om siden nå?

Håper noen vet hvorfor ikke de to søkefeltene mine støtter æ,ø og å som jeg skrev på forrige post. Hadde blitt sinnsykt glad om noen vet hvorfor.

Lenke til kommentar
Har nå gjort noen endringer. Håper dere synes siden er blitt bedre. Prøvde å legge inn en logo for hver søkemotor men synes ikke det ble noe fint (ble forskjellige størrelser på de forskjellige logoene) så jeg droppet det. Hva synes dere om siden nå?

Håper noen vet hvorfor ikke de to søkefeltene mine støtter æ,ø og å som jeg skrev på forrige post. Hadde blitt sinnsykt glad om noen vet hvorfor.

5916913[/snapback]

Synes det hjalp mye å bytte fonter og lenke-farger.

Når det gjelder logoer så"kan jo du selv redigewre de inn i ett standard format og størrelse som passer siden din.

Når det gjelder æ, ø og å på caplex og altavista harjeg ingen ide om hvorfor, men har du prøvd på sidene til caplex og altavista? Hvis de støtter det der kan du jo spørre dem ved å sende en mail. De er jo garantert glad for å hjelpe noen som gir de gratis reklame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...