Gå til innhold

Helt nytt Oblivion kjøpt i går, disc is unreadable

Anbefalte innlegg

Hvis den henger seg på andre spill også så er det vel neppe discen sin feil eller?Ville vel kanskje tenkt på å få sjekket maskinen litt i stedenfor.

Men hvis du får "disc is unreadable" kun på dette spillet så er jo selvfølgelig muligheten der for at det er akkurat dette spillet.

5813888[/snapback]

At maskinen henger i noen spill er vel rett og slett at det er Microsoft OS på den, og vi kjenner jo alle til kvaliteten her. (jeg forventer ikke at det skal være problemfritt.) Men, dette er det eneste spillet hvor den leser disken, men melder om at den er uleselig etter et gitt antall minutter.

5813938[/snapback]

Hvis maskinen din driver å henger seg, så er det jo helt klart noe feil med maskinen din.

Jeg har hatt min siden release og den har aldri hengt seg en eneste gang.

Så jeg ville nok ha kontaktet Microsoft kundesupport og fått de til å ta inn maskinen til en sjekk.

Eventuelt bytte av maskin.

Håper hvertfall at det ordner seg så du får spillt Oblivion! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vultur: Hvis det var meg du siktet til, så gjorde jeg ikke det. Men jeg sjekket nå på microsoft sine sider om løsninger. Mistenker at varme var bakgrunnen for det hele. Har nå stilt opp PSU og selve Xbox 360'n på små skuffer, håper dette vil fjerne en del av varmen..

Lenke til kommentar
Prøvde i stad uten HDD, og det funket fett, men når jeg kobler til HDD så går det mellom 5- 15 minutter før jeg igjen får "disc unreadable"

5821118[/snapback]

du har prøvd "hold inne A knapp" trikset?

5821566[/snapback]

Vet ikke helt nøyaktig hva "a" trikset er, men jeg har prøvd å holde inne a knappen ja. Uten noen form for endring av resultat.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problem. Etter bare et par min. spilling så får jeg

" The disc is unreadable

1. Clean the disc...

2. Restart..."

Noen fler som har det samme problemet?

Jeg har 5 andre spill som fungerer utmerket, aldri hatt noen problemer med dem.

"A" trikset er vel bare for å tømme cach minnet, tror jeg... så spillet skal gå jevnere og loade fortere... (holde a inne mens du loader spillet...)

Er det bare cden det er noe feil med, eller maskinen?

Krise!

MVH

Portis

Endret av portis
Lenke til kommentar

På meg høres det ut som Oblivion kan lide av 2 feil.

Enten er det en dårlig plateproduksjon på markedet hvor en rekke plater inneholder uregelmessigheter som kan gi lesefeil.

Eller, Oblivion er kodet på en slik måte at det krever maks innsats fra Xbox360. Den jobber til yttergrensene og blir varm og gir fra seg feilmedlinger.

Folk som ikke får feilmeldinger i andre spill fordi de spillene ikke presser hardware og temperatur til det ytterste. Nå med Oblivion blir konsollen kjørt til veggs, og mange får feilmelding fordi konsollen ikke klarer arbeidspresset over tid, blir varm og feiler.

Dette er kun 2 teorier fra min side.

Lenke til kommentar

Må legge til at Oblivion funker uten feil, hvis man tar ut harddisken... Så det må være noen feil med hvordan den henter/lagrer informasjon fra harddisken... ellers aner jeg ikke.

Endret av portis
Lenke til kommentar

Har også fått denne feilmeldingen flere ganger selv om det ikke skjer så ofte. Jeg kan spille i 1-2 timer før jeg får feilmeldingen, så mistenker det kan være noe med varmen ja. Flyttet xbox'en bort med pc'en min for å spille på monitoren min og opplevde aldri problemer før det. Mulig det rett og slett blir for varmt med pc, monitor og xbox stående litt for tett.

Må legge til at Oblivion funker uten feil, hvis man tar ut harddisken... Så det må være noen feil med hvordan den henter/lagrer informasjon fra harddisken... ellers aner jeg ikke.

Kan tenke meg harddisken er med å produsere ekstra varme så det kan være utslagsgivende. Prøv å flytt xbox'en slik at den kanskje holder seg litt kjøligere og se om det hjelper. Skal teste selv når jeg kommer hjem senere idag og se om det har noe å si.

Endret av Duckwings
Lenke til kommentar

Feilmeldingen kommer etter 2-3min. Enda fortere noen ganger., så tviler på at den blir varm så fort. Xboxen står luftig og det er kaldt på rommet. Den er ikke varm i det hele tatt hvis man kjenner på xboxen.

Ellers har jeg nå spilt mye ved å ta ut harddisken og bruke memory card. Ingen feil etter 4 timer :)

Lenke til kommentar
Oblivion uses the Xbox 360 hard drive to cache game data and in some cases the info stored on the hard drive can get fragmented, slowing down the game's performance. Bethesda has already found out a way to fix the issue. Here is the official word:

Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more.

To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one.

og det her fungerer ikke hos deg alså? skulle tro det var problemet siden det fungerer uten HDD

Lenke til kommentar
Oblivion uses the Xbox 360 hard drive to cache game data and in some cases the info stored on the hard drive can get fragmented, slowing down the game's performance. Bethesda has already found out a way to fix the issue. Here is the official word:

Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more.

To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one.

og det her fungerer ikke hos deg alså? skulle tro det var problemet siden det fungerer uten HDD

5825238[/snapback]

Vet ikke hvem du pratet til, men det går fint å spille uten HDD. Likegreit går det med minnekort, krasjer med en gang HDD er involvert...

Lenke til kommentar

Meiner å ha lest på annet forum at Oblivion korrupterer sine egne saves, og at kuren for det er å slette alle saves som har med oblivion å gjøre. Siden jeg ikke kan vise til link bør dere søke selv på nettet før dere sletter!! Ikke noe er verre enn å spille 10 timer, og så måtte starte fra scratch. Er der selv, og spillet går for salg hvis det skjer :)

Edit: hvis det har med savegames å gjøre kan jo det stemme med at den funker hvis hdd er tatt av...

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Først prøvde jeg å plassere 360'n på småskuffer, slik at varmen under fikk gå sin vei lettere.. Det funket ikke, bildet frøs igjen..

Nå etter et forsøk på å plassere Xbox 360 konsollen i vinduet ( bor i en kjeller), hvor jeg lar vinduet stå så vidt åpent, slik at det blir kaldt..

Og nei.. det funket heller ikke.. bildet frøs igjen..

Jeg testet nettop GRAW, en hel multiplayer økt ( meg mot 30+ bots).. Alt gikk som det alltid har gjort, knirkefritt..

Lenke til kommentar

Når jeg spilte i helgen frøs 360*n seg igjen, denne gang med minnekort, HDD ikke tilkoblet og med Oblivion. Irriterende. Andre som har spilt kun med minnekort? jeg opplever at msakinen jobber svært sakte til tider, særlig ved navigering i menyene. Tar opptil 5 seg på det meste før den skifter tab...

Lenke til kommentar

Har selvl kjøp Oblivion i dag og spilte fungerte knirke fritt helt til jeg kom til ute områdene da startet problemene, låste seg en gang, mye hakking, etterslepp i lyd og synsykt mye loading area og da mener jeg mye! Spiller med HDD, boksen står i ett godt ventilert område og har aldri hatt problemer før. Tror rett og slett at det er gjort en dårlig jobb med programmeringen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...