Gå til innhold

To bilder - Kritikk ønsket

Anbefalte innlegg

Vel jeg har tatt to ganske forskjellige bilder i det siste. Det første syntes jeg selv er det beste bildet jeg noen gang har tatt, en venn av meg syntes at denne ideen kunne vært tøf så en dag prøvde jeg og en kamerat på akkurat dette.

Jeg tok to bilder, et når toget kom kjørende og et når vi hoppet ut på skinnene. Så har jeg såklart photoshopet litt, med bruk av saturation (Colourize), levels og litt motion blur på toget.

Det andre bildet er noe jeg har vært veldig usikker om. Jeg tok bildet med veldig nær fokus og 1/30 lukkertid (f 3.5). Jeg ville ha med litt bevegelse i ballen som vennen min skjøt ned i hullet.

Så i photoshop så bare prøvde jeg meg litt rundt og det ble til slutt slik som resultatet er. Syntes dere at det blir for mye rot? eller har det noe spesielt?

:hmm:

post-95684-1143361257_thumb.jpg

post-95684-1143361273_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte ideen din med det første bildet. Men hadde det ikke vært mer spennende om de 2 bare stod helt stille i sporet eller lå tvers over? Nå vet jeg ikke hvor mange som ferdes der, med tanke på at det etter boka i bunn og grunn ikke er lov til å ferdes i togspora, men tror det hadde blitt bra.

Lenke til kommentar

Takk for kritikk :)

Det andre bildet er det umulig for meg å komme noe nærmere på med linsen jeg idag har, men jeg ser hva du mener. :)

Jeg prøvde på det første bildet å stå på sporte også, men jeg elsker selv å se mennesker som er i bevegelse og hopper så derfor jeg gikk for dette. Og jeg tipper nok at det er ulovlig å gå utpå sporet, men det ser da ingen :whistle:

Lenke til kommentar

To flotte bilder, syns jeg.

Morsom ide med toget, og godt utført. Litt mye "flare" fra sola, men jeg syns egentlig det kler bildet. Godt valg av farger.

Det andre burde finpusses litt. Liker ikke helt de kantene rundt de to røde kulene, det ser litt klipp-og-lim ut. Bortsett fra det syns jeg det er veldig tøft og kreativt.

Lenke til kommentar

To kreative bilder her. Det bildet med guttene som hopper er veldig artig, og jeg er enig med deg at bilder med bevegelse ofte er å foretrekke. Det jeg vil sette fingen på, er at jeg ikke er helt fortrolig med den tinten du bruker. Synes den fargen virker litt tilfeldig, selv om den sikkert ikke er det.

Lenke til kommentar

Takk skal dere begge ha :)

Jeg hadde en masse problemer med de røde kulene på det andre bildet. Jeg klarte ikke å gjøre utsiden av dem helt perfekte, det var noe som hele tiden manglet, litt frustrerende..

@Pmnormal: Jeg har drevet og sett på en masse forskjellige farger, men selv foretrekker jeg den tinten. Hvordan tror du den ville blitt bedre? Så kan jeg bare prøve det på et bilde..

Takk igjen.. Alltid godt med konstruktive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Det første bildet er helt klart noe du kan være stolt av :) Utrolig tøft bilde, som jeg likte. Eneste jeg vil sette fingeren på, er skyggen fra masten, og at det ser ut som hendene på de to personene krysses rart :hmm:

Det andre bildet var også tøft. Har ikke så mye å si på det!

Lenke til kommentar

flotte, flotte billeder!

sjov idé med det første, det er måske lidt for fjernt fra det hele, der kommer en masse unødvendigt med. gode farver, godt lavet.

det andet er det bedste efter min mening! flot komposition med den lidt skæve horinsontallinje. godt bevægelse, og den markante grovkornethed gør det virkelig råt. dog synes jeg at farverne på den røde så uvirkelige ud, det kunne gøres bedre.

Lenke til kommentar

Jeg synes også at det første bildet var artig. :D Men for å pirke litt, så synes jeg avstanden mellom toget og hopperne burde vært mindre. Jeg skal begrunne synet mitt: det ser ut til at bildet er tatt på perrongen / stasjonen, hvor toget normalt kommer veldig sakte. Når noen hopper foran toget på denne avstanden har de ”god” tid på å komme seg unna i tide. Men dersom hopperne hadde vært nærmere toget, ville det hele kanskje virket noe mer realistisk. Men som sagt, jeg likte idéen, selv om den kanskje var litt dramatisk… ;)

Lenke til kommentar

Liker det første bildet, av toget og ungdommene, veldig godt. Har det som bakgrunn nå, skikkelig flott.

Liten ting til svaret over, er mange tog som er direkte-tog og går forbi endel mindre stasjoner, så er ikke umulig at toget kommer fort(selv om fotograf sa det var lagt til blurr). Liker fargene også, ikke noe jeg vil utsette på det, annet enn en ramme kanskje ? Men som bakgrunnsbilde trengs ingen ramme, det er kjempefint!

Lenke til kommentar

En ting som kunne forbedret det første bildet var om du la på skygge under hopperne også. Nå ser det ganske pålimt ut fordid e mangler skygger, mens masta etc kaster veldig tydelige skygger.

Det andre bildet syntes jeg i grunnen var litt merkelig. Den røde ballen beveger seg ned i hullet før han har skutt på den hvite? Ligger det en betydning i dette? Magi - telepatisk kraft?

Ellers minner fargene meg om gamle reportasjebilder fra Aktuell og andre, med sine grønnsvarte toner.

Lenke til kommentar

Skyggene ville falle på skinnegangen og snøen ja, akkurat som de skyggene som faller der fra mastene og galgen.

Det er ikke så mye som skal til..

Hvis biljardbildet viser etter skuddet burde den hvite kula fått noe motion blur synes jeg. Nå ser det ut som om den ligger helt stille.

post-40718-1143560954_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...