Gå til innhold

Trenger litt hjelp med å plukke ut et grafikkort

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Hei,

jeg skal skaffe meg et nytt grafikkort fordi at mitt GeForce FX5500 begynner å bli "litt" utdatert.

Valgene er som følger:

Leadtek GeForce 6600GT TDH 128 MB

PowerColor Radeon 9800XT 256 MB

Club3D Geforce 7800 GT 256 MB

Det jeg trenger å vite er: Pris, litt om hva dere syntes om kortet og ytelse i forhold til hverandre. Om dere vet om noen andre greie kort, så si gjerne ifra om det.

På forhånd takk for alle svar :)

Sondre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville nok absolutt gått for 7800GT selvom 6600GT slettes ikke er så værst. Det hele kommer jo an på hvor mye du vil bruke.

5813133[/snapback]

Men når han likevel vurderer 7800gt ville jeg heller gått for 7900gt(med mindre du kjøper brukt, og får 7800gt mye billigere)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Noen andre forslag til grafikkort? Kom akkurat på at jeg ikke har PCI-tilkobling på PCen, har kun AGP. Og om jeg skal kjøpe det, må jeg ha nytt grafikkort, nytt hovedkort og prosessor...

Takker for alle forslag.

Lenke til kommentar
Noen andre forslag til grafikkort? Kom akkurat på at jeg ikke har PCI-tilkobling på PCen, har kun AGP. Og om jeg skal kjøpe det, må jeg ha nytt grafikkort, nytt hovedkort og prosessor...

Takker for alle forslag.

5813341[/snapback]

Hvis du ikke har pci-e kan du ta bort 7800gt i hvert fall. Hva er maksprisen din? 7800gs er vel per dags dato det beste agp-kortet du får. Hvis ikke så kan du kjøpe mitt 6600gt :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Dette skjermkortet? Ser veldig bra ut det, jeg er dog helt blank på dette med skjermkort. Så jeg trenger litt hjelp...

EDIT: Maxpris er vel 3000 kr. Er ikke en sånn geek som skal ha en PC til 25.000 kr som visse andre på forumet. *Hint hint*

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Dette skjermkortet? Ser veldig bra ut det, jeg er dog helt blank på dette med skjermkort. Så jeg trenger litt hjelp...

EDIT: Maxpris er vel 3000 kr. Er ikke en sånn geek som skal ha en PC til 25.000 kr som visse andre på forumet. *Hint hint*

5813364[/snapback]

Bare velg en av de her, de er stort sett like(muligens noe forskjellig kjøling og klokkehastighet)

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...