Gå til innhold

Hvilket skjermkort passer best?

Herren

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en maskin med 700mhz PIII, 512Mb SDRAM og 19 tommer skjerm. Jeg har et ATI Xpert 2000 skjermkort, og vil (selvfølgelig) bytte ut dette i et annet.

Det jeg da lurer på, er hvilket grafikkort jeg bør kjøpe uten at jeg kjøper mer enn maskinen takler. (Dvs: Jeg vurderer IKKE GeForce Ti4600!)

Pris rundt kroner 1000. ( + - )

Mvh

Herren

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Geforce 3 Ti200 på komplett til 920,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

eller et Geforce4 MX 460 til 970,-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

Tro dette er det beste du kan få til den, og jeg hadde gådd for MX460 kortet, ikke hør på det andre sier at det suger, for det er bedre enn GF3 kortet i alle tester jeg har lest.

Lenke til kommentar

For det første støtter hovedkortet AGP 4X???

Om det ikke gjør det så kan du for så vidt kjøpe hvilket som helst kort, det vil kjøre like dårlig samme hvilket kort du har!!

GeForce4 MX kort er ikke noe å satse på!! Kommer igrunn an på hva du har tenkt å bruke maskinen til!

Skal du spille så tror jeg ikke GF4MX kortet er noe! Kommer greit nok over GF3TI200 kortet i ytelse, noe som er ganske rart! Men i de fleste ytelsestester der spill har vert testet så suger MX kort! Da er det bedre å spandere på seg et fullvoksent kort! TI4200, der får du mye for pengene! Kjøp 64MB edition fremfor 128MB, da de bruker bedre minne på 64MB kortene og de i utganskpunkte kjører raskere som default! Tror jeg ville ha lagt ut litt over 1000 lappen for nytt kort!! Men mest sansynlig kommer CPU og minne til å være flaskehals for kortet og hindre det i å yte det det kan!!

Lenke til kommentar
Quote:

Herren skrev (2002-09-25 19:33):

Heisann!

Jeg har en maskin med 700mhz PIII, 512Mb SDRAM og 19 tommer skjerm. Jeg har et ATI Xpert 2000 skjermkort, og vil (selvfølgelig) bytte ut dette i et annet.

Det jeg da lurer på, er hvilket grafikkort jeg bør kjøpe uten at jeg kjøper mer enn maskinen takler. (Dvs: Jeg vurderer IKKE GeForce Ti4600!)

Pris rundt kroner 1000. ( + - )

Mvh

Herren

Og hvorfor ikke et GF4 ti4600, Nå tenker eg ikke på prisen men i fremtiden. For det første, Er det lenge til du har tenkt å kjøpe deg en nye pc. Det som eg tenker på er at et GF ti4600 ikke blir så veldig fort gammelt i forhold til et GF2 ti200. Eg har en gammel pc og eg vuderer å kjøpe meg et GF4 ti4600. Prisen er ca2500kr nå og billigere blir det snart. GF4 ti4200 koster ca1300kr.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...