Gå til innhold

Spille av sangene på Ipoden på PCen ?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg flyttet alle sangene mine over til IPODen fordi jeg skulle formatere, nå får jeg ikke sangene tilbake/hørt dem på PCen.

Er det ikke mulig å høre på sangene som er på IPODen gjennom Itunes ?

Sorry, ser nå jeg har postet på feil sted, beklager så mye... -_-

Endret av Lucas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skru av itunes, sett i ipoden, åpne min datamaskin, gå til verktøy-mappe alternativer og sett på visning av skjulte filer. Så går du inn på ipoden. Der skal det nå ligge en mappe som heter music. Alle sangene ligger der, bare å kopiere dit du vil. Viktig at du ikke har itunes kjørende for ellers får du ikke ipoden opp som 'disk' i min datamaskin.

Lenke til kommentar

På min iPod ser det slik ut:

En skjult folder som heter iPod_Control, inneholder bla.a. en folder som heter Music. Her ligger all musikken, men de orginale filnavnene er byttet ut.

Det ligger også en (ikke skjult) folder som heter Music i root, der ligger det noen få .wma filer som jeg usikker på hvor kommer fra.

Lenke til kommentar

Har ikke Ipod selv, men jeg mener å huske at det ligger noen få filer der fra før ja. Som bare ligger der. Noen mp3 spillere har det slik at levrandøren/firmaet som har laga mp3 spillern legger inn noen filer. Vet ikke helt hvorfor, men det er vel bare sånn. Det tror jeg også var på min mp3 spiller om jeg ikke tar helt feil. Itunes er noe møkk, bruk Windows Fil Managern istede. Mye bedre og mere oversikktelig. Gjør det selv når jeg skal kopiere over sanger til mp3 spilleren min. Bruker aldri programmet som følger med Mp3 spilleren min jeg, ser ikke helt vitsen.

Prøv å avinstaller Itunes da også kopier sangene over.

Bruker du BARE Itunes som Media Spiller eller bruker du andre også? Hvis du bare bruker Itunes, prøv Winamp f. eks, se om den klarer å spille av filene.

Winamp har forresten en Ipod plugin også :D.

Lykke til.

Lenke til kommentar
På min iPod ser det slik ut:

En skjult folder som heter iPod_Control, inneholder bla.a. en folder som heter Music. Her ligger all musikken, men de orginale filnavnene er byttet ut.

Det stemmer ja, jeg tok det på hukommelsen tidliger og det gikk vist ikke helt bra :)

Lenke til kommentar

Å finne skjulte filer og alt det der er voldsomt tungvint når alt du behøver er EphPod som miCro linker til. Last ned, installer, fyr opp programmet, velg iPoden, marker all musikken, høgreklikk og velg kopier til mappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...