Gå til innhold

Har du noen perfekte musikk-øyeblikk?


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
In Flames - Jester Script Transfigured på fest i sommer. Knusebra vær, kald øl og gode kompiser.  :w00t:

5816214[/snapback]

 

Sinnsyk låt det.

Hadde aldrig hørt på Metal før, hadde den en morgen på bussen i mp3 spillern og tror alldrig jeg har fått et så sinnsykt kick av en sang før.

5816255[/snapback]

 

hvilket album er den sangen på?

5816288[/snapback]

 

Whoracle av In Flames.

 

Edit: La ikke merke til at det var 2 sider :blush:

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Hvert år på 17. mai er jeg og familien på fest hos noen vi kjenner sammen med massevis av andre folk, blant dem en del gode musikere.

På den festen har det vært tradisjon så lenge folk kan huske at jeg, fattern og noen av de andre musikerne der spiller gjennom side 2 av Beatles' Abbey Road-album.

Alltid like stemning når Here Comes the Sun åpner settet.

Lenke til kommentar

Hatt noen sånne øyeblikk når jeg har vært på vors. hvis noen setter på no godmusikk rett før vi skal ut, og alle er fulle og er helt med, er det dritkult :D

 

desverre husker jeg aldri hva sangene heter dagen etter :mad:

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Hatt noen sånne øyeblikk når jeg har vært på vors. hvis noen setter på no godmusikk rett før vi skal ut, og alle er fulle og er helt med, er det dritkult :D

 

desverre husker jeg aldri hva sangene heter dagen etter :mad:

5817808[/snapback]

Ingenting som god musikk på fest, men det er desverre alt for mykje drittmusikk i den bransjen. Men om du finn rette folka kan det bli vellykka.

Lenke til kommentar
Hatt noen sånne øyeblikk når jeg har vært på vors. hvis noen setter på no godmusikk rett før vi skal ut, og alle er fulle og er helt med, er det dritkult :D

 

desverre husker jeg aldri hva sangene heter dagen etter :mad:

5817808[/snapback]

Ingenting som god musikk på fest, men det er desverre alt for mykje drittmusikk i den bransjen. Men om du finn rette folka kan det bli vellykka.

5817822[/snapback]

 

helt enig der, tullinger som ramler inn og skal sette på "sin cd" med drittmusikk er mildt sagt irriterende og kan ødelegge stemninga på en fest.

 

men dersom man er med folk med nogenlunde samme musikksmak eller musikk du liker å høre på kan man få det dritkult.

Lenke til kommentar

Slike musikk - øyeblikk er akkurat som ei bra dame, du kan gå rundt og tenke på det. Liksom leve på det.

 

Et annet slikt musikk . øyeblikk jeg har hatt, var da jeg første gang satt i Live 8 DVD`en i spilleren og "U2" med "beautiful day" kom ut av bose-anlegget. Særlig den rolig gitar spillinga, der snakker vi heftig frysninger på fryggen.

Lenke til kommentar

Jeg har en "spesiel" sommersang. Som jeg har hatt i hele 2 år nå. Det er en sang fra sesong 1 av The O.C. The 88 - How Good Can It Be?

 

Sommern for 2 år siden. Jeg har fest hjemme, huset for meg selv, bare meg og mine kompiser. Jeg går i kjøleskapet for å hente en øl, jeg går ut, sola steker å alt er kos, så kommer den sangen på. Akkurat da, var alt perfekt. Den sangen er _kos_

Lenke til kommentar

Robert Miles - Children

Den sangen får meg til å tenke på fortiden min og får omtrent livet til å passere i revy :love:

 

Spyte - Get Yourself A New Hobby

Jeg koret for første gang live, og i det jeg satte igang tok jeg opp blikket og såg den personen som betyr mest for meg midt i folkemengda :love:

Var igrunn skikkelig kos :blush:

Lenke til kommentar
Jeg har en "spesiel" sommersang. Som jeg har hatt i hele 2 år nå. Det er en sang fra sesong 1 av The O.C. The 88 - How Good Can It Be?

5818259[/snapback]

:love: Så enig. Hver gang jeg setter på den, får jeg skikkelig sommerfølelse.

 

 

Når jeg satt å spilte på bassen, samtidig som jeg hørte på November Rain - Guns n' Roses fikk jeg plutselig et skikkelig kick, og begynte å spille låta perfekt. Skjønner i ettertid ikke hvordan. Kunne ikke sangen eller noe, men bare spilte den. Det var et digg musikk øyeblikk

 

Må også si meg enig i den personen som nevnte Zoo Station - U2 på valle hovin. Det var digg det.

 

Og når jeg var på Marcus Miller Konsert for snart et år siden, var det et perfekt musikk øyeblikk når han dro i gang med Boomerang. Også var det fett å få hilse og snakke med han etterpå.

 

Sikkert flere slike musikk øyeblikk. Men tror ikke jeg har opplevd det virkelig perfekte enda. Men vil når jeg blir over 18, nok få nok av bra musikk øyeblikk. Da blir det mange konserter og festivaler på meg da :love:

Endret av manamind
Lenke til kommentar

En sommerdag i fjor sommerferie, har hatt betalt ferie, siste sommeren hjemme (muligens) og alt ting hadde bare vært sløyt. Håkan Hellström - Förhoppingar och regnbåger. Vi kunde ha den bästa tiden i våra liv. Men jag tror inte att vi lever så länge till. Tror jeg hørte på den i repeat nesten 20 ganger i strekk. Var høyt oppe. Sykt høyt.

Endret av dub
Lenke til kommentar

Det var rundt 1980, vi spilte på et utested i Oslo. Musikken var hardcore punk, ikke noe for en hver smak. Noen år før hadde jeg hatt øye for en dame (eller rettere sagt jente), men det ble aldri noe av, og jeg reiste i militæret og så henne ikke igjen. Men den kvelden, i det vi dro igang en av låtene så jeg henne med en venninne foran scenen. Mens vi spilte ferdig låta tenkte jeg på hva jeg skulle si...

 

Det var et perfekt musikkøyeblikk.

 

Så, idet låta var over, ser jeg henne snu seg til venninen sin og si: "Fy faen så jævlig det låt."

 

Og dermed var det øyeblikket over...

 

Geir ;)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Har hatt flere. Det beste var antageligvis når jeg skulle sykle til trening en varm sommerkveld. Hadde Doors - The End på mp3-spilleren. Jeg hadde aldri hørt låten før og jeg ble helt lamslått. Spillte den igjen og igjen. Og det endte med at jeg kom en time for sent til treningen fordi jeg syklet så sakte.

 

Hadde også bra øyeblikk da jeg sto smålig beruset på en bar i Hellas, og så plutselig hørte jeg Turboneger på anlegget som vennene mine hadde bedt bartenderen spille noen timer tidligere. Jeg hører vennene mine skrike og hele baren tar helt av etter musikk de sikkert aldri har hørt før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...