Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lyser av og til i ABS-lampa på Mercedes '85

LiamH

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem på min Mercedes 230E '85 (innsprøytning). Av og til så lyser ABS-lampa og ABS'en funker ikke, mens plutselig så slukkes den og ABS'en er da i orden igjen...

Er dette en kontaktfeil? I så fall, hvor?

P.S: Det er nettopp skiftet overspenningsreleet (hvis jeg ikke tar helt feil, så er visst dette releet til ABS'en)...

Liam

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Golf'95 som har hatt samme problemet inntil nylig, da tok ABS-funksjonen kveld for godt. Mitt problem er ABS-styre enheten. Det som skjedde med meg var at av og til sendte ikke den nok strøm til ABS-bremsepumpen. Da virket heller ikke ABS bremsene og ABS lampen lyste.

Lenke til kommentar

Problemet på din bil er nesten alltid en av sensorene foran som har problem med kabelen.Mål motstanden til sensorene foran.Kontaktene ligger i nerheten av støtdemper toppene i motorrommet.Ca 8-1100 ohm.Dra og belast ledningene fra sensorene bak hjulene og følg med på motstanden.Den skal være stabil.

Lenke til kommentar
Problemet på din bil er nesten alltid en av sensorene foran som har problem med kabelen.Mål motstanden til sensorene foran.Kontaktene ligger i nerheten av støtdemper toppene i motorrommet.Ca 8-1100 ohm.Dra og belast ledningene fra sensorene bak hjulene og følg med på motstanden.Den skal være stabil.

5816689[/snapback]

Som vanlig... TUSEN TAKK! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...