Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av ruter

Anbefalte innlegg

Må ha meg ny ruter fordi min gamle henger seg opp veldig ofte når eg belastar linja fullt ut. Har virka fint i to år no.

Har ADSL abonnement frå Telenor (4000/400). Modemet er av typen Thomson speedtouch 510i (bridgemodem).

Prisen bør ligge under 700kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefales Asus WL-500G Deluxe, du får den til rett under 700kr hos http://www.shg.no - ellers koster den stort sett over 1000-lappen hos de andre nettbutikkene.

Har denne ruteren nå, og alt fungerer perfekt, uten å måtte legge inn uoffisielle firmwares som bryter med garanti, uten å dille med tcp-innstillinger for og få P2P til og fungere stabilt og ikke ta knekken på nettverket.

Det jeg skrev ovanfor er det du må regne med å gjøre dersom du kjøper en Linksys WRT54G(L) (har hatt en sånn, og et kjapt søk på google på "wrt54g torrent problem" tyder på at jeg ikke er alene i verden).

Asus WL-500G Deluxe har også 2stk USB2.0 innganger, som du kan koble til en printer, ekstern harddisk eller webcam som alle kan aksessere over det trådløse nettverket - ganske kjekt om du har en skriver eller en harddisk du vil bruke som nettverksdisk.

Lenke til kommentar

Først av alt.

Hva mener du med belaster linjen for fullt?

Bruker du torrents bør du begrense antall tilkoblinger, slik at ikke en nedlasting bruker 100 tilkoblinger.(de fleste rutere kneler ved for mange tilkoblinger nemlig)

WRT54G kan du bruke både trådløst og med 4 stk LAN-tilkoblinger.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Har ikkje tenkt til å bytte ut modemet. Ruteren eg har no er 3com 3C857

Fekk høyre at den hang seg opp ofte og ein måtte restarte den, men den har virka fint i to år, einaste no i det siste den har begynnt å fuske. Prøvde å oppgradere firmware med det hjalp ikkje. Så det er kanskje på tide med ny ruter....

Er det same ytelse på trådlause rutere som dei vanlege?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...