ivar_hoff Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg har hatt mye trøbbel med brente CD`er som raskt får hakk, selv om jeg bruker kjente merker. Har noen noen tips om hvilket merke som er best? Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Det beste CDR brenne merket er definitivt: Mister Platinum. http://www.Itbutikken.no Eller Mmore. http://www.komplett.no Disse er begge av beste kvalitet, mr.platinum er ekstremt robust. Har ødelagt mange cder, men aldri en mr platinum. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Her vil du nok få mange forskjellige svar. Personlig er jeg fornøyd med verbatim. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Verbatim er ganske bra ja. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Her vil du nok få mye forskjellige svar, ja.. Har intrykk av at det er mer komboen med brenner/plater som har noe å si... og husk at forskjellige merker gjerne har samme fabrikat. Tror Nero har noe for å gjenkjenne FABRIKANTEN av ei plate (altså, ikke "produsent" med fabrikanten, som fysisk snekra sammen den runde tingen), men ikke skyt meg hvis jeg tar feil... Har selv sittet med diverse brennere både hos self og andre. De platene _jeg_ har hatt minst problemer med må nok sies å være MMORE og EMTEC (tidl. BASF) plater. Har aldri vært noen verbatim fan, men vet om mange som er det, så det er sikkert ikke helt jalla det heller. Men EMTEC er nå mitt førstevalg :smile: Håper dette var til hjelp mvh bfisk Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Verbatim sølv er de beste ja. Mr platinium platene kan du hoppe og drite i Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg har opplevd å kjøpe en tipakning med verbatim bare for å oppdage at de var feilproduserte (virket ikke), Ripes også lett, har også opplevd at de blir ubrukelige ved brenning på høy hastighet. Gå for mr. platinum. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 MMORE og Vivastar,brukes mest hos meg :smile: Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Jeg har uten tvil hatt best erfaring med Verbatim. Altdri hatt et eneste problem med de platene. Robuste til tusen også. De nye platene med disse Crystal greiene tror jeg er noe å satse på. -Zachzi Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 verbatim er de platene som markedet regner som de beste, dette sier bl.a. div undersøkelser. har også sett tester som viser at verbatim platene tåler mest sollys osv. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 bruker utelukkende mmore cd-r. aldri hatt en eneste feilbrenning med dette merke selv om jeg kjøpte min første brenner for ca 3 år siden Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Bruker Mmore og No-name (100pk. spindel). Funker glimrende. Aldri noe trøbbel. Brenner NoName-plater på 48x uten at dem skriker om hjelp. [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-09-26 10:50 ] Lenke til kommentar
xthal Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 bruker kun noname 100pk spindler og har heller ikke hatt noen problemer med de.. blir for dyrt å kjøpe no annet Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 MMORE fungerer glimrende her hos meg. Ingen feil til dags dato. Og CD'ene fra spindelene blir revet bort. Så mye brenner jeg. :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Som tidligere sagt så er Verbatim de platene som ansees som å være mest kvalitet over. Personlig så syns jeg MMore platene er MEGET bra og har god kvalietet. SmartBuy (tror det var det de heter) er også helt OK. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Har hatt brenner litt for lenge nå. Kjøpte første brenneren med 1x eller var det 2x for en 8000,- thihi. husker ikke hvilke cdr som ble kjøpt da jeg, men har pr idag kommet frem til at jeg liker som mange andre MMore og Verbatim best. Har jeg ikke igjen cder ender det at jeg løper bort i gata til Expert og plukker med meg noe der. som f.eks emtec som jeg aldri har hørt om, men funker greit. Konklusjonen min er iallefall at gullplater er møkk. selges vel nesten ikke lenger. Ellers går det meste selv om jeg fortsatt holder meg til mmore og verbatim, men så lenge man behandler cdene skikkelig, f.eks i cd mapper så funker alt. har gull cder fra begynnelsen av 70 tallet (føles det ut som) som funker fint enda uten riper pga av at jeg har tatt god vare på de. Så kanskje konklusjonen var at gullplater ikke er møkk de eller =) .. konklusjonen er: ta godt vare på cdene dine =) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Har opplevd feil på både Verbatim og NoName plater etter lagring dypt i skapet. Leste i en test at de fleste merker har flere leverandører som produserer plater for dem, og derfor kan kvaliteten være varierende selv om merket er det samme. Ikke mange som produserte platene sine selv, men Kodak gjør visst det, og er derfor ganske dyre. Bruker slike plater til data som jeg er veldig redd for, mens f.eks musikk går på billigplater. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Bruker selv Smartbuy-plater.. (50pk spindel) De er billige og fungerer bra med min Aopen-brenner. Den brenneren liker f.eks. ikke Mmore.. Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Mener å huske at TDK-platene fikk gode tester(ihvertfall før..), på bla. levetid. Selv er mine favoritter Verbatim og TDK. Er det noen som har noen linker til Cd-r-tester? Hadde vært interessant... --- Peder Schmedling Lenke til kommentar
skol Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Hei, her er noen linker med CD-R stoff: http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=91 Skrivekvalitet på forskjellige CD-R plater med LiteOn CD-RW http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=79&Page=8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå