Gå til innhold

beste CD-R?

ivar_hoff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her vil du nok få mye forskjellige svar, ja..

Har intrykk av at det er mer komboen med brenner/plater som har noe å si... og husk at forskjellige merker gjerne har samme fabrikat. Tror Nero har noe for å gjenkjenne FABRIKANTEN av ei plate (altså, ikke "produsent" med fabrikanten, som fysisk snekra sammen den runde tingen), men ikke skyt meg hvis jeg tar feil...

Har selv sittet med diverse brennere både hos self og andre. De platene _jeg_ har hatt minst problemer med må nok sies å være MMORE og EMTEC (tidl. BASF) plater. Har aldri vært noen verbatim fan, men vet om mange som er det, så det er sikkert ikke helt jalla det heller.

Men EMTEC er nå mitt førstevalg :smile:

Håper dette var til hjelp

mvh

bfisk

Lenke til kommentar

Har hatt brenner litt for lenge nå. Kjøpte første brenneren med 1x eller var det 2x for en 8000,- thihi. husker ikke hvilke cdr som ble kjøpt da jeg, men har pr idag kommet frem til at jeg liker som mange andre MMore og Verbatim best. Har jeg ikke igjen cder ender det at jeg løper bort i gata til Expert og plukker med meg noe der. som f.eks emtec som jeg aldri har hørt om, men funker greit.

Konklusjonen min er iallefall at gullplater er møkk. selges vel nesten ikke lenger. Ellers går det meste selv om jeg fortsatt holder meg til mmore og verbatim, men så lenge man behandler cdene skikkelig, f.eks i cd mapper så funker alt.

har gull cder fra begynnelsen av 70 tallet (føles det ut som) som funker fint enda uten riper pga av at jeg har tatt god vare på de.

Så kanskje konklusjonen var at gullplater ikke er møkk de eller =) ..

konklusjonen er: ta godt vare på cdene dine =)

Lenke til kommentar

Har opplevd feil på både Verbatim og NoName plater etter lagring dypt i skapet. Leste i en test at de fleste merker har flere leverandører som produserer plater for dem, og derfor kan kvaliteten være varierende selv om merket er det samme.

Ikke mange som produserte platene sine selv, men Kodak gjør visst det, og er derfor ganske dyre. Bruker slike plater til data som jeg er veldig redd for, mens f.eks musikk går på billigplater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...