uro Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hei, jeg har fått en ide om at jeg vil utdanne meg så jeg kan jobbe med å bygge og forske på roboter og AI (Kunstig inteligens) og jeg lurer da på hvordan man kan gjøre dette og hva man må utdanne seg innen og hvor lett/vanskelig det er og få jobb innen noe sånt. PÅ forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
amund Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Det er helt sikkert mange studier som tar for seg mye om robotteknologi, men jeg vet at Sivilingeniør-studiet i Trondheim har mye om dette. I kybernetikk-studiet kan man spesialisere seg innen robotteknologi, mens data-studiet har egne studieretninger mot AI. Det er helt sikkert mulig å kombinere fag fra disse to studiene for å få akkurat det du ønsker deg, men i starten må du velge en av linjene. Litt avhengig av linje begynner man spesialiseringen i 2. eller 3. årstrinn, og i 4. og 5. får man anledning til å velge ganske snevre fagfelt. Mvh, Amund Lenke til kommentar
uro Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 ok, tusen takk for svaret, skal sjekke det ut mer med engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå