allyse Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Denne tråden kunne være for hw.no's homo og bifile ungdom (og voksne) som trener en plass å kunne spørre andre om råd og å rett og slett kunne føle seg litt mer åpen. Derfor håper jeg de homofobe kjenner sin grense og holder seg ute fra denne tråden. Etter de siste dagenes tråder om homofili og ellers legning har jeg fått veldig mange henvendeler fra personer her på forumet (egentlig så lurer jeg litt hvorfor så mange har kontaktet meg da ). Uansett ser jeg veldig mange har spørsmål om dette emnet. Om det bare et spørsmålet om en er bifil, homofil, lesbisk eller hva en måtte tro en er. Hvordan man ser kjennetegn, og kommer igjennom "krisen", og ellers andre mer og mindre personlige spørsmål. Er det noen her som ikke tør spørre noe i tråden så send meg en pm elns. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Ante meg at du var trådstartar her, allyse. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hva med andre "legninger" og seksualitet utenom de du nevner. Seksualitet er trossalt mye mer komplisert enn bare kjønn. Fks. ting som dominanse/underkastelse, osv... Lenke til kommentar
Canute Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 På 60 minutes på onsdag sa en forsker at det var større sjanse for å bli homofil (ikke lesbisk) desto flere eldre brødre en hadde. Dvs, i en familie med 3 brødre har yngstemann størst sjanse for å bli homofil. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Det er vel ikke en legning å tenne på dominans/underkastelse, mer en fetisj. Eller? Men allyse får spesifisere aktuelle legninger i tittelen da. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Det er vel ikke en legning å tenne på dominans/underkastelse, mer en fetisj. Eller? 5812604[/snapback] Altså, verden er ikke så enkel som hetro-, homo- og bifil. Dominans/underkastelse er helt klart fetisj, men det kan også være forbundet med legning. I samfunnet er det normalt å tenke dominant = mann, underkastelse = kvinne. Derimot er det ikke alle som liker den tankegangen. Jeg liker helt klart jenter/kvinner som biter fra seg litt og kan være dominante (både i og utenfor senga). Uannsett, blir litt av det samme som å si at vi har to kjønn, mann og kvinne. Verden er ikke så enkel. Det finnes alle mulige permutasjoner av fysisk mann/kvinne og psykisk mann/kvinne (også begge deler). Btw: Bifil bare så det er sagt Endret 26. mars 2006 av Ernie Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Enig i at BDSM og fetisjisme er legninger. De fleste (hvertfall de få jeg kjenner) innenfor disse miljøene føler det som en legning, ikke bare et krydder man tar fram av og til. På tide å fjerne diagnosene og notere det opp i bøkene som legninger, ikke sykdommer. Ja, det er faktisk en diagnose i Norge. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Dominans/underkastelse er IKKE fetisj. Fetisj er noe som er tilknyttet en ting(som gjerne er ansett som ikke-seksuell). Som sko, tær, gummi, osv.... Dominans/underkastelse er en oppførsel. Dessuten, i motsetning til fetisjer så er ikke d/s nødvendigivs kun tilknyttet sex. D/S har ofte med romantikk å gjøre(man trenger ikke knytte det mot sex). Definisjon: http://no.wikipedia.org/wiki/Fetisj_(seksualitet) Endret 26. mars 2006 av TLZ Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Godt poeng. D/S-forhold pleier ofte å være veldig spesielle på alle områder i livet. Det betyr ikke at man konstant står med pisken i hånda og kommanderer, det handler mye om det psykiske, om en gjensidig respekt og kjærlighet man ikke finner andre steder. Nå er det dessverre slik at media forvrenger folks syn på sånt, så mange tror at det dreier seg kun om smerte og mishandling. Lengre fra sannheten er det vanskelig å komme. Hva "foreningen" Ottar mener om saken tør jeg ikke engang tenke på. Og angående fetisjer... skal man fordype seg i temaet må man vie livet sitt til det, for det er praktisk talt ikke grenser for hva en fetisj kan være. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) De er nok negative til forhold med dominerende mann..... men hva med det omvendte? Overasker meg ikke om den gjengen planlegger matrarkisk revolusjon. (Matrarki -> kvinnestyre) SirMaximus: Enig i at det blir svartmalt og demonisert i media og kultur generelt. Og de få gangen et forhold blir beskrevet og de ikke overfokuserer på det seksuelle så fremstiller de mannen i slike forhold osm svak tøffelhelt som er en slags dørmatte. (Erlend Loe - Tatt av Kvinnen) Og kvinne blir fremstilt som er "psyke", grådige(Jeg er Dina) eller onde mennesker som nyter at andre har det vondt. (En eller annen bond-film). Skal også nevnes at (sannsynligvis) så er langt ifra alle D/S forhold så veldig ekstreme som slikt ofte blir fremstilt som. Endret 26. mars 2006 av TLZ Lenke til kommentar
allyse Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Hva med andre "legninger" og seksualitet utenom de du nevner. Seksualitet er trossalt mye mer komplisert enn bare kjønn. Fks. ting som dominanse/underkastelse, osv... 5812578[/snapback] Tenker litt på at det går ann å være åpen for at samfunnet ikke er svart-hvitt. De viktigste og mest sentrale legningene er jo nevnt, men det er jo lov til å klassifisere seg mer detaljert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå