Gå til innhold

bytting av skjermkort og drivere

xadios

Anbefalte innlegg

Dette er et enkelt og greit spm, men jeg klarer ikke å la være å spørre ;) .

Altså.. Jeg skal skifte skjermkort og da bytter jeg fra ATI til Nvidia, men dette tar ikke konsekvenser i windowsen etter jeg har avinstallert/installert nye drivere?

Jeg vil ikke slite med noe så lenge jeg sletter alt av gamle drivere og slik før jeg setter inn det nye kortet..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
man bør helst formatere, gjør man ikke det, så bør man passe på å bruke et program som rensker bort de gamle driverne for godt.

5812322[/snapback]

Du tenger ikke formattere noe som helst, bare avinstaller ATI-driverne dine via Kontrollpanel i Windows ("Legg til eller fjern programmer" -> velg "ATI Software Uninstall Utility"). Maskinen vil så be om restart, slå den av, bytt skjermkort, slå på igjen, og installer nVidia-drivere :)

Edit: Forutsetter at du har Windows XP..

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Formatering er bare tull ja, få avinstallert ATI driverne, bruk så Driver Cleaner for å fjerne rester av driverne som avinstallen ikke fjerner (VIKTIG!!) og så legg inn nvidia drivere..

Hele forklaringen på rett måte for å slippe problemer pleier å følge med Driver Cleaner i en tekstfil, anbefaler å lese den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...