Gå til innhold

Får ikke loadet kernel, etter 3 distro-forsøk.

Anbefalte innlegg

OK, har nå prøvd følgende distroer:

Snøfrix Live

Ubuntu

Mandriva 2006

Mandriva får jeg innstallert ferdig, helt til jeg skal gjøre min første restart, og da kommer den samme meldingen som er felles for alle mine distro-forsøk:

"Uncompressing Linux... OK, now booting Kernel"

Og så ingenting. (dette er jo ingen feilmelding, men det er der det stopper)

Snøfrix får ikke loadet seg før denne meldingen kommer, Ubuntu akkurat det samme, men med Mandriva fikk jeg altså innstallert helt normalt. Hvis jeg etter første restart prøver å kjøre standard Linux (Mandriva) får jeg bare sort skjerm (etter lilo-vinduet), mens hvis jeg kjører failsafe kommer altså denne meldingen opp.

Acer TravelMate 4102Wlmi

Intel Pentium M 740

1GB

Samsung 80GB 5400rpm

Ati Radeon X700 64MB

Broadcom 10/100 NIC

Intel Pro Wireless 2200BG 54Mbit

Centrino

Etter første Mandriva-innstallasjon tuklet jeg litt med skjermkort-innstillinger, og valgte Radeon-driver for å få riktig oppløsning (1280x800, 15,4" widescreen). Andre innstallasjonsforsøk lot jeg stå som standard XGA (1024x768), men akkurat samme resultat.

Hva nå? Kan det være noen komponenter som gjør det vanskelig, eller noen feil jeg åpenbart har gjort for dere som er drevne i faget.

Forslag til andre distroer som er overkommelige for en nybegynner å innstallere?

PS. Har 15GB Windows-partisjon som første partisjon, og har prøvd å innstallere Mandriva med en 10GB partisjon etter denne, og en 1 GB swap-partisjon.

På forhånd takk :)

EDIT: Har nå også prøvd å slette alle partisjoner, og la Mandriva opprette helt selv. Ingenting hjelper.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...