Playmofetish Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) OK, har nå prøvd følgende distroer: Snøfrix Live Ubuntu Mandriva 2006 Mandriva får jeg innstallert ferdig, helt til jeg skal gjøre min første restart, og da kommer den samme meldingen som er felles for alle mine distro-forsøk: "Uncompressing Linux... OK, now booting Kernel" Og så ingenting. (dette er jo ingen feilmelding, men det er der det stopper) Snøfrix får ikke loadet seg før denne meldingen kommer, Ubuntu akkurat det samme, men med Mandriva fikk jeg altså innstallert helt normalt. Hvis jeg etter første restart prøver å kjøre standard Linux (Mandriva) får jeg bare sort skjerm (etter lilo-vinduet), mens hvis jeg kjører failsafe kommer altså denne meldingen opp. Acer TravelMate 4102Wlmi Intel Pentium M 740 1GB Samsung 80GB 5400rpm Ati Radeon X700 64MB Broadcom 10/100 NIC Intel Pro Wireless 2200BG 54Mbit Centrino Etter første Mandriva-innstallasjon tuklet jeg litt med skjermkort-innstillinger, og valgte Radeon-driver for å få riktig oppløsning (1280x800, 15,4" widescreen). Andre innstallasjonsforsøk lot jeg stå som standard XGA (1024x768), men akkurat samme resultat. Hva nå? Kan det være noen komponenter som gjør det vanskelig, eller noen feil jeg åpenbart har gjort for dere som er drevne i faget. Forslag til andre distroer som er overkommelige for en nybegynner å innstallere? PS. Har 15GB Windows-partisjon som første partisjon, og har prøvd å innstallere Mandriva med en 10GB partisjon etter denne, og en 1 GB swap-partisjon. På forhånd takk EDIT: Har nå også prøvd å slette alle partisjoner, og la Mandriva opprette helt selv. Ingenting hjelper. Endret 26. mars 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Fikk hjelp utenfra, løsningen var "linux noapic nolapic acpi=off pci=noacpi" ved boot. Da er jeg oppe med Mandriva 2006, og har vel masse arbeid igjen, men litt morsomt er det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå