-Teddy- Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg finner det merkverdig at et skjermkort kan yte så forskjellig i to spill: I Half Life 2 kan jeg ha alt på high og 6xAA samt 16xAF. (1280*1024) Spillet kjører allikevel aldri under 60-70ps untatt i noen ekstreme situasjoner. Laveste jeg har fått presset det til er 36fps. ...også kom vi til Battlefield 2. I singleplayer kjører jeg fint med mange settings på high og noen medium med 2xAA og 1024*768. Da ligger jeg i snitt på rundt 75 fps. Øker jeg til 1280*760 detter jeg ned mot 30-15fps og spillet er uspillbart. Det hakker med ett-to sekunders mellomrom og går flytende ellers. Prøver jeg meg på multiplayer blir det bare enda værre, her må jeg ha det meste på medium men allikevel får jeg ikke noen god snittfps. Jeg syns HL2 ser mye penere ut grafikkmessig enn BF2 og kan ikke skjønne hvorfor BF2 skal ha så store problemer med å kjøre godt. Noen som kan tenke seg noen løsninger / forklaringer på mine problemer? Skjermkortet er et XFX 7800GS eXtreme. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hei! Har du prøvd ulike drivere? Jeg hadde forventet bedre ytelse enn det der. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Har kun prøvd og benyttet de siste driverne fra nVidia. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 jeg ser du har en 3000+ prosessor. da regner jeg med at det er denne som gjør at du har problemer. her kan du lese en test over akkurat dette. http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== det jeg ville annbefalt deg er enten ny cpu, eller rett og slett bare å finne deg i det.. (som naturlig nok er uakseptabelt) Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Er ikke dumt dette Stoffi sier. Nå er BF2 riktig nok et langt mer krevende spille enn HL2, men den ekstreme fps-droppen var litt rar. Det du eventuelt kan gjøre er å klokke prosessoren. Forutsatt at den er av god stepping, skal du nok klare oppimot 2,4GHz på originalkjøler. Utover dette må nok en ny kjøler til. For overklokkingsspørsmål, konulter på overklokkingsdelen av forumet. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 BF2 legger også skrekkelig store områder grafikk inn i RAM slik at en ikke skal oppleve loading midt på slagmarken. Er litt spesielt akkurat med dette spillet. Hadde nok ikke skadet med litt mer RAM... (samt vanlige tweaks som å døpe om videomappen, slå av AV o.l) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 det er sant det du sier, jeg hadde glemt minnekravet til BF2 (jeg har ikke fått meg det selv enda) det beste hadde nok vært å få teste om det var ram eller cpu. jeg setter en krone på cpu, men det er helt klart at rammen bremser også en del. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg tenker også at BF2 har langt mindre kontroll av mengde polygoner/shadere som skal renderes til enhver tid i forhold til f.eks HL2 i og med at BF har slike store slagmarker og langt friere tøyler når det kommer til mobilitet av andre spillere/kjøretøy o.l. Også når man spiller med andre menneskelige spillere er det vanskeligere for utviklerene å balansere innholdet til enhver tid, f.eks hvor mye effekter, soldater, kjøretøy og action som kan delta i et slag. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 vil anta at du har stilt filtering på high<pleier å kreve over 1.5Gb RAM Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Ser du har 1gb med ram ut ifrå profilen. Det er for lite til å køyre bf2 på fullt. 2GB er anbefalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå