efikkan Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hei! Jeg prøver ut Ubuntu 5.10 for tiden, og jeg trenger hjelp til å sette opp slik at den finner lokalnettet (med Windows-pcer). Jeg takker for alle svar. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 "Browsing" av andre maskiner (steder->nettverkstjenere) er litt opp og ned her, virker bare av og til.. Men hvis jeg går på steder->koble til tjener, velger "delt windows-ressurs" og skriver inn maskinnavn/ipadresse funker det fint. Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) I Slackware hadde jeg iallefall ingen problemer med å Browse Windows maskinene som står i nettverket. Måtte bare passe på at jeg hadde samme arbeidsgruppenavn, og satt den til Automatisk Ip. Så var det bare å restarte Slackware, og alt funka fint. Kunne gå inn på hvilken som helst Windows maskina fra Slackware. Faktisk enklere å gjøre det i Slackware enn det er å gjøre det i Windows. Vet ikke om det er like enkelt i Ubuntu. Da jeg nesten aldri har prøvd den. Jeg er ikke sikker på om rc.d fila ligger i Ubuntu, men jeg måtte iallefall endre litt i den på Slackware for å få det til å fungere. Endret 25. mars 2006 av wil Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 "Browsing" av andre maskiner (steder->nettverkstjenere) er litt opp og ned her, virker bare av og til..Men hvis jeg går på steder->koble til tjener, velger "delt windows-ressurs" og skriver inn maskinnavn/ipadresse funker det fint. 5811816[/snapback] Jeg fant faktisk ut at Ubuntu fant hele nettverket uten problemer. Nå gjenstår det bare å gjøre slik at Windows finner Linuxen? Hvordan gjør jeg det? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Installer Samba og bla deg igjennom konfigurasjonsfila og/eller installer SWAT i tillegg. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg har nå lagt inn Samba, men jeg får følgende feilmelding: /usr/share/samba/panic-action: line 48: mail: command not foundAvbrutt (SIGABRT) Er det noen som vet hva som er feilen? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Du har ikke installert programmet mail. Legg inn mail fra apt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Du har ikke installert programmet mail. Legg inn mail fra apt. 5814639[/snapback] Ok, takk, jeg skal prøve. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Du har ikke installert programmet mail. Legg inn mail fra apt. 5814639[/snapback] Hva er den nøyaktigen navnet til pakken? Eventuellt link? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå