Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

HJÆLP. Problem med min Passat 1.8T


kioi

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problem med min VW 97mod Passat 1.8T

 

Når motoren er kald så er motoren helt komp.løs. Og den har vanskelighete med å tenne,når den først tenner så går den på 3 sylindere. Og etterhvert så går den helt bra. Dette problemet oppstod først etter at jeg byttet turbo etter ett aldri så lite ras.

 

Noen her som har vært borti noe sånt før?

 

Mvh M.E.G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Byttet turbo ja, var det så lurt tro :roll:

Hvis det begynte etter det, vet du vel hva som må sjekkes opp.

5812011[/snapback]

 

Nei, jeg vet ikke hva som må sjekkes da. Har du noen tips?

 

Oljerøret til turboen hadde koksa seg noe som videre igjen resulterte i at turboen gikk i stykker.

Lenke til kommentar

Hehe. Mer enn nok trykk? Det er jo det som er problemet :innocent:

 

Tipper du har fått "noe" i overtrykksventilen på oljepumpen - ventilene blir stående åpne fordi trykket med kald olje er så høyt at løfterne ikke klarer å holde i mot. Har du flaks er det bare slam... du burde kanskje ta en liten titt og se etter at det ikke er restene av en turboimpeller som herjer i motoren din.

 

Byttet du bare selve turboen, eller? Fortsetter å kjøre med samme chip og tom katalysator da sikkert :whistle:

Lenke til kommentar

Hadde samme problem på en A6 2.8 startet ikke når det var kaldt.Null komp.Skiftet olje etter å kjørt motorrens,men det hjalp ikke.Dyttet den inn å tappet olja og satt den ut over natten.Neste morgen startet den med ett.Stoppet den selvfølgelig etter ett sekund.På den måtte jeg skifte pumpa komplett.Skal ikke banne på det ,men mener å huske at 6 kilo var max for løfterene på den maskinen.

Endret av Morten B
Lenke til kommentar

Fikk ett endelig svar på hvorfor dette skjer.

Det er pga Vag sin Long Life service, etter alle de km så blir det mye avleiring i motor, noe som da igjen kan føre til turboras og tette ventiler. Skulle bytte oljepumpe.Tok av bunnpanne og måtte grave meg frem. Her snakker vi mange håndfull med dritt. Tok ut all møkka, klaska på panna,kjørte ny kur på motor og av med bunnpanna igjen for å bytte pumpe, da den var defekt. Nå går motoren som ett sveitserur.

Til info så må ikke oljetrykket under noen omstendigheter overstige 7 bar. Da dette går hardt utover motoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...