kioi Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg har litt problem med min VW 97mod Passat 1.8T Når motoren er kald så er motoren helt komp.løs. Og den har vanskelighete med å tenne,når den først tenner så går den på 3 sylindere. Og etterhvert så går den helt bra. Dette problemet oppstod først etter at jeg byttet turbo etter ett aldri så lite ras. Noen her som har vært borti noe sånt før? Mvh M.E.G. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Byttet turbo ja, var det så lurt tro Hvis det begynte etter det, vet du vel hva som må sjekkes opp. Lenke til kommentar
kioi Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Byttet turbo ja, var det så lurt tro Hvis det begynte etter det, vet du vel hva som må sjekkes opp. 5812011[/snapback] Nei, jeg vet ikke hva som må sjekkes da. Har du noen tips? Oljerøret til turboen hadde koksa seg noe som videre igjen resulterte i at turboen gikk i stykker. Lenke til kommentar
soccet Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Sjekk oljetrykket ved kald motor! Hadde samme problemet, da hadde trykk ventilen på oljepumpa hengt seg opp. Noe som førte til at ventilene ikke lukket helt. Lenke til kommentar
kioi Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Ok. Det var det jeg tenkte meg. Har hatt bilen på verksted hvor det ble målt oljetrykk. Der var det mer enn nok trykk for å si det sånn. Men takk for hjelpa Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hehe. Mer enn nok trykk? Det er jo det som er problemet Tipper du har fått "noe" i overtrykksventilen på oljepumpen - ventilene blir stående åpne fordi trykket med kald olje er så høyt at løfterne ikke klarer å holde i mot. Har du flaks er det bare slam... du burde kanskje ta en liten titt og se etter at det ikke er restene av en turboimpeller som herjer i motoren din. Byttet du bare selve turboen, eller? Fortsetter å kjøre med samme chip og tom katalysator da sikkert Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Bare ikke gi turboen for hard start, la den venne seg til motor, så skal det nok gå bra Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Hadde samme problem på en A6 2.8 startet ikke når det var kaldt.Null komp.Skiftet olje etter å kjørt motorrens,men det hjalp ikke.Dyttet den inn å tappet olja og satt den ut over natten.Neste morgen startet den med ett.Stoppet den selvfølgelig etter ett sekund.På den måtte jeg skifte pumpa komplett.Skal ikke banne på det ,men mener å huske at 6 kilo var max for løfterene på den maskinen. Endret 28. mars 2006 av Morten B Lenke til kommentar
kioi Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 Fikk ett endelig svar på hvorfor dette skjer. Det er pga Vag sin Long Life service, etter alle de km så blir det mye avleiring i motor, noe som da igjen kan føre til turboras og tette ventiler. Skulle bytte oljepumpe.Tok av bunnpanne og måtte grave meg frem. Her snakker vi mange håndfull med dritt. Tok ut all møkka, klaska på panna,kjørte ny kur på motor og av med bunnpanna igjen for å bytte pumpe, da den var defekt. Nå går motoren som ett sveitserur. Til info så må ikke oljetrykket under noen omstendigheter overstige 7 bar. Da dette går hardt utover motoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå