Kakofoni Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Ja, det har seg slik at min Creative MuVo 512 MB absolutt ikke holder mål, og jeg ønsker meg en ny mp3-spiller. Med masse plass. Vil gjerne ha _all_ musikken min der, og det er musikk jeg har rippet fra CD'ene mine. Tilsammen er det 1,75 GB med musikk. Men jeg vil gjerne ha en mp3-spiller med mangedoblet kapasitet. Kanskje 10 GB+/-. Vil også ha mulighet til å sortere albumene mine i mapper, og at den gjerne skal ha støtte for bilder, slik at den blir perfekt match for mitt nye digitalkamera. Flere ting som jeg vil skal støttes (inkl. de som er nevnt over): 10 GB +/- Mulighet for å gruppere musikken min i mapper Støtte for bilder, gjerne film også Lite og funksjonelt design God lyd God batteritid Innenfor rimelighetens grenser Om det er noe som ikke er på lista/noe som mp3-spilleren ikke støtter av kravene på lista, kan det gjerne nevnes. Takker for svar. Endret 25. mars 2006 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 hvor mye skal den koste da 5811668[/snapback] Oisann. Ikke noen fare. Innenfor rimelighetens grenser. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg har en Creative Zen Micro Photo. Men den kan bare vise bilder, og det er ikke så bra at det gjør noe. Hva med Creative Zen Vision:M Det er jodrømme spilleren. Har ikke Iaudio X5 godfargeskjerm...? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) iAudio X5 ser ut til å oppfylle alle kravene dine Den sorterer musikken etter mapper, kan overføre bilder fra kamera til spiller vha. en usb-hub og har super lyd. Eneste som trekker ned med den er at den har litt liten skjerm (1,8"). Creative Zen Vision:M er enda et alternativ, den har mer plass og større, mye bedre, skjerm. Men den støtter ikke overføring av bilder direkte fra kamera til spiller, du må dessverre ha en PC som mellomledd. Den passer bedre om du vil se litt mer video enn 5min korte klipp på iAudio X5. (2,5" klar, høyt oppløst skjerm på denne sammenlignet med X5s mindre skjerm). Edit: I tillegg har denne TV-ut, noe ikke X5 har så vidt jeg husker. Endret 27. mars 2006 av Pug Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Må jo bare legge til ipod video. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Må jo bare legge til ipod video. 5819828[/snapback] Men iPod video har jo ikke noe å skilte med som gjør den bedre enn de to overnevnte Eneste lille fortrinnet den har er det at den er litt tynnere enn Vision:M, og at den kanskje gir mer "status" Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 iAudio X5 ser ut til å oppfylle alle kravene dine Den sorterer musikken etter mapper, kan overføre bilder fra kamera til spiller vha. en usb-hub og har super lyd. Eneste som trekker ned med den er at den har litt liten skjerm (1,8"). Creative Zen Vision:M er enda et alternativ, den har mer plass og større, mye bedre, skjerm. Men den støtter ikke overføring av bilder direkte fra kamera til spiller, du må dessverre ha en PC som mellomledd. Den passer bedre om du vil se litt mer video enn 5min korte klipp på iAudio X5. (2,5" klar, høyt oppløst skjerm på denne sammenlignet med X5s mindre skjerm). Edit: I tillegg har denne TV-ut, noe ikke X5 har så vidt jeg husker. 5819214[/snapback] iAudio X5 så bra ut. Skal se litt på den. Dessuten vil jeg ikke tro jeg har bruk for så veldig bra skjerm og TV-ut. Men det hadde vært flott med filmsnutter lenger enn 5min, men det er bare et luksusproblem Takker for svar, folkens. Men dere får gjerne bare spytte ut flere spillere. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 iAudio X5 ser ut til å oppfylle alle kravene dine Den sorterer musikken etter mapper, kan overføre bilder fra kamera til spiller vha. en usb-hub og har super lyd. Eneste som trekker ned med den er at den har litt liten skjerm (1,8"). Creative Zen Vision:M er enda et alternativ, den har mer plass og større, mye bedre, skjerm. Men den støtter ikke overføring av bilder direkte fra kamera til spiller, du må dessverre ha en PC som mellomledd. Den passer bedre om du vil se litt mer video enn 5min korte klipp på iAudio X5. (2,5" klar, høyt oppløst skjerm på denne sammenlignet med X5s mindre skjerm). Edit: I tillegg har denne TV-ut, noe ikke X5 har så vidt jeg husker. 5819214[/snapback] iAudio X5 så bra ut. Skal se litt på den. Dessuten vil jeg ikke tro jeg har bruk for så veldig bra skjerm og TV-ut. Men det hadde vært flott med filmsnutter lenger enn 5min, men det er bare et luksusproblem Takker for svar, folkens. Men dere får gjerne bare spytte ut flere spillere. 5821254[/snapback] Joda, du kan jo se på filmsnutter som er lenger, det er bare det at skjermen er såpass liten at det blir vanskelig å se på film osv på den (2,5" er i minste laget også, men det går såvidt bra) Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Må jo bare legge til ipod video. 5819828[/snapback] Men iPod video har jo ikke noe å skilte med som gjør den bedre enn de to overnevnte Eneste lille fortrinnet den har er det at den er litt tynnere enn Vision:M, og at den kanskje gir mer "status" 5820891[/snapback] Touchpad rulle hjul saka Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Må jo bare legge til ipod video. 5819828[/snapback] Men iPod video har jo ikke noe å skilte med som gjør den bedre enn de to overnevnte Eneste lille fortrinnet den har er det at den er litt tynnere enn Vision:M, og at den kanskje gir mer "status" 5820891[/snapback] Skal du "tro" at du får status med ipod? Eller skal du ha noe som spiller bra musikk? Skjønner virkelig ikke prioriteringen til folk. Hvis du tror går rundt og ser hvilke mp3 spillere folk har. Tro om igjen. Status er oppskrytt..... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Ipod fungerer til sitt bruk. Finnes nok noen med bedre spesifikasjoner ja, til en noe høyere pris. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Ipod fungerer til sitt bruk. Finnes nok noen med bedre spesifikasjoner ja, til en noe høyere pris. 5822276[/snapback] På prisguiden koster iPod Video 30gb 40,- MER enn Zen Vision:M. Altså får man en spiller med bedre spesifikasjoner til en lavere pris om man kjøper Zen Vision:M istedet for iPod video Endret 27. mars 2006 av Pug Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Ipod fungerer til sitt bruk. Finnes nok noen med bedre spesifikasjoner ja, til en noe høyere pris. 5822276[/snapback] På prisguiden koster iPod Video 30gb 40,- MER enn Zen Vision:M. Altså får man en spiller med bedre spesifikasjoner til en lavere pris om man kjøper Zen Vision:M istedet for iPod video 5822320[/snapback] Skjønner ikke at folk er villige og betale mer for mindre BTW: kt600, sjekk signaturen min angående det hjulet... Endret 28. mars 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Thomas, signaturen din suger balle :!: Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Noen som har en liste over mobiler med wi.fi? 5825340[/snapback] Ipod fungerer til sitt bruk. Finnes nok noen med bedre spesifikasjoner ja, til en noe høyere pris. 5822276[/snapback] På prisguiden koster iPod Video 30gb 40,- MER enn Zen Vision:M. Altså får man en spiller med bedre spesifikasjoner til en lavere pris om man kjøper Zen Vision:M istedet for iPod video 5822320[/snapback] Skjønner ikke at folk er villige og betale mer for mindre BTW: kt600, sjekk signaturen min angående det hjulet... 5828781[/snapback] Fordi de vet at ipod leverer og fungerer til sitt bruk, de er jo synonom til mp3spillere for tiden. Og design koster. Slikt gjelder i alle sammenhenger, ikke bare mp3 spillere. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Det viktigste med en MP3 spiller er vell lyden, så hvis du leser noen tester vil du finne ut at lista blir ca sånn her: Delt 1 Plass: Sony NW-HD5 og Iaudio X5 2 Plass: iPod 3 Plass: Creative Zen Det sier at HD5 og Iaudio X5 er i en egen klasse når det gjelder lydkvalitet, og at iPod og Zen henger et godt stykke bak. Men god lyd avhenger også av gode hodetelefonner, så da anbefaler jeg Koss Porta Pro! De er suverene i sin prisklasse! De er utrolig bra, men du kan selvsagt få noe enda bedre for over 500kr. Sony NW-HD5 vs Iaudio X5: - Begge har god lagringsplass - Suveren lyd på begge - HD5 har ikke fargeskjerm, men det har vell Iaudio X5 - Anbefaler begge to, men det er bedre med HD5 + bra headsett, enn Iaudio X5 og dårlig headsett. HD5 er vell ikke så dyr som X5 er den det? EDIT: Iaudio koster faktisk ikke mer, men levetiden/bateriet til HD5 er jo helt konge! Er det noen som har bedre en det? Endret 29. mars 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
Pug Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 iPod og Vision:M leverer helt fin lyd også. Det er bare audiofile musikkeksperter som kommer til å merke noen som helst praktisk forskjell mellom lyden på de fire spillerne Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Jeg kan ikke huske og ha sett en test hvor Ipod har fått skryt for bedre lyd en Creative Zen Vision:m eller andre zen spillere RamGuy Og hvis du ikke gjør annet en og sammenligne mp3 spillere, vil du ike høre forskjeld på Iaudio sine spillere og Creative`en Endret 30. mars 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Det viktigste med en MP3 spiller er vell lyden,så hvis du leser noen tester vil du finne ut at lista blir ca sånn her: Delt 1 Plass: Sony NW-HD5 og Iaudio X5 2 Plass: iPod 3 Plass: Creative Zen Det sier at HD5 og Iaudio X5 er i en egen klasse når det gjelder lydkvalitet, og at iPod og Zen henger et godt stykke bak. Men god lyd avhenger også av gode hodetelefonner, så da anbefaler jeg Koss Porta Pro! De er suverene i sin prisklasse! De er utrolig bra, men du kan selvsagt få noe enda bedre for over 500kr. Sony NW-HD5 vs Iaudio X5: - Begge har god lagringsplass - Suveren lyd på begge - HD5 har ikke fargeskjerm, men det har vell Iaudio X5 - Anbefaler begge to, men det er bedre med HD5 + bra headsett, enn Iaudio X5 og dårlig headsett. HD5 er vell ikke så dyr som X5 er den det? EDIT: Iaudio koster faktisk ikke mer, men levetiden/bateriet til HD5 er jo helt konge! Er det noen som har bedre en det? http://www.everythingusb.com/creative_zen_vision:m_30gb.html Denne testen du sikter til der Ipod får slakt? Eller denne? Sitat:Gorgeous Screen Showoff Probably the first question people ask when reading this review is whether the Creative Zen Vision:M has a better screen than the video iPod. After all, Mr. Hoo should have already dissected the Apple's, and came up with countermeasures before hitting back. Putting the video iPod next the Zen, the Creative seems to take the lead with the colors on the 2.5" QVGA screen being very vivid and vibrant. The LCD's contrast is excellent. There's just a bit too much color saturation than necessary, causing some finer details to wash away http://www.funmag.no/index.asp?dismode=article&artid=402 Sitat: To tester viser at Creative Zen Vision:M har betraktelig bedre bildekvalitet enn iPod Video. De tar rotta på iPod både når det gjelder lysstyrke, kontrast og farger. Eller denne? http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article513654.ece Sitat: Langt bedre funksjonalitet Når det kommer til funksjonalitet går derimot Vision:M utenpå iPod en høy gang. Da vi fikk noen minutter med spilleren tirsdag var det liten tvil om at skjermen er betydelig bedre. Det er særlig fargene som er mye klarere, og kontrasten er svært god. Dessverre er innsynsvinkelen litt dårlig nedenifra og opp, men fantastisk fra sidene og ovenifra og ned. Eller denne: http://www.nordichardware.com/news,2732.html Sitat: Out of 15 possible points iPod Video got a nice 12.5, but Zen Vision:M was even better with 13.5 points all together. Of the three tests available, it was only the design that the iPod player took home. Both sound and image quality was won by Vision:M, with a relatively good margin. Those who are looking for a serious MP3 player with video features these are two very interesting players. Both sound and image quality was won by Vision:M, with a relatively good margin. Dette var 4 tilfeldige tester av begge 2. Hvorfor sliter ipod på dem hvis den er så mye bedre? Bare ett seriøst spørsmål nå. Uansett så har dere mer å gå på nå når dere en gang skal velge ipod eller creative. Creative testene sier sitt... Hvorfor er ipod nr 2 på creative når alle disse testene viser det motsatte? Henviser ikke bare til skjerm her, men hvis du går og leser samtlige tester så scorer creative bedre på lyd overalt. Endret 30. mars 2006 av UUnreal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå