_Ferrari_ Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hei. Lurer på et par ting. Hva er standardpassordet for Administratorkontoen? Altså, da jeg kommer til oppstartsskjermen, trykker ctrl-alt-del to ganger, og skriver "Administrator" som brukernavn. Trenger det for å helpe noen med en PC som de har glemt passordet på. Så et annet spørsmål. Når jeg prøver å logge på som Administrator på min PC, kommer det følgende feilmelding: "systemet kunne ikke logge deg på, fordi det er begrensninger på kontoen" Hva skal nå det bety? Mvh _Ferrari_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 du må starte i sikkermodus for å logge deg inn på Administrator... det e ikkje passord på Administrator med mindre du har lagt det inn selv... håper det var til hjelp Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Så lenge det ikke er passord på admin kontoen, skal det være bare å skrive Administrator som brukernavn og Administrator som Passord. Bare gjør det i vanlig modus. Funker det å. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 To forskejllige svar.. og jeg er like langt.. Men det gikk jo ikke i vanlig modus på min maskin da.. Det var det andre problemet.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Så lenge det ikke er passord på admin kontoen, skal det være bare å skrive Administrator som brukernavn og Administrator som Passord.Bare gjør det i vanlig modus. Funker det å. 5811478[/snapback] har prøvd selv å logge inn på Admin i vanlig modus, men har aldri fått d til... :S tror ikkje det skal gå egentlig... ville jo vært enklere å "hacke" en data då isåfall... edit: prøv å starte windows i sikkermodus då.. det skal gå... Endret 25. mars 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Tull. Du trenger ikke Safe mode. Det kommer ann på hvilken XP versjon du har, men det du sier om at det normalt ikke skal gå er bare tull. Satt selv med samme problemet på en pc jeg ikke visste passordet på. Så tok jeg å prøvde Admin som brukernavn og passord, og seff fikk logga inn på Adminkontoen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Tull. Du trenger ikke Safe mode. Det kommer ann på hvilken XP versjon du har, men det du sier om at det normalt ikke skal gå er bare tull. Satt selv med samme problemet på en pc jeg ikke visste passordet på. Så tok jeg å prøvde Admin som brukernavn og passord, og seff fikk logga inn på Adminkontoen. 5811526[/snapback] ja, men då hadde du jo pass på Admin-kontoen...? eller? unnskylder meg hvis eg har sagt feil her... :S Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Ja, uansett Det funka å logge inn på Admin-kontoen i sikker-modus, så da er det veldig greit! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Ja, uansett Det funka å logge inn på Admin-kontoen i sikker-modus, så da er det veldig greit! Takk for hjelpen! 5811538[/snapback] weeee... np m8... Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Au.. nytt problem. Som jeg sa, jeg skal hjelpe noen med en maskin der eieren har fått knotet til noe, slik at hun fikk byttet passord. Problemet er at denne maskina kjører Win2k... Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Au.. nytt problem. Som jeg sa, jeg skal hjelpe noen med en maskin der eieren har fått knotet til noe, slik at hun fikk byttet passord. Problemet er at denne maskina kjører Win2k... Hva gjør jeg da? 5811543[/snapback] ehm... eg tror d skal virke med det samme som XP, emn har desverre ingen erfaring me win2k... Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Okei.. Noen med erfaring fra Win2K her som VET noe? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Control Panel - Administrative tools - Computer Management - Local Users And Groups . Din venns account under users + set password resetter hennes passord til det du legger inn . Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Au.. nytt problem. Som jeg sa, jeg skal hjelpe noen med en maskin der eieren har fått knotet til noe, slik at hun fikk byttet passord. Problemet er at denne maskina kjører Win2k... Hva gjør jeg da? 5811543[/snapback] Er det selve innlogginspassord eller ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Er det en PC/Laptop som benyttes i NT/AD domene har den cached brukerprofile/account , såfall kan du bare glemme det. Da må maskinen bootes opp i domenet og via domain admin konto resette passordet . Lenke til kommentar
wil Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Det var en XP maskin jeg gjorde det på forrige gang. Men jeg mener å huske at det ikke funka så bra på Windows 2000 maskina jeg prøvde på jobb. Men jeg vet ikke om det var passord på admin konto fra før da. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Da har jeg ihvertfall noen tips. De kan ikke prøves ut før i morgen. Takk til alle innspill! EDIT: jarmo: ja, innloggingspassord.. tror jeg. Så jeg logger inn med Administrator som brukernavn, og ? passord? blankt elleR? Endret 25. mars 2006 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 det kommer helt anpå hva den som installerte windows satt som passord, mange setter ikke passord. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Det var åpenbart endret, og jeg klarte ikke å komme meg rundt det. Formaterte, og innstallert XP jeg. Så det er ordnet. Har mulig et problem til. Tror ikke jeg fant en lyddriver som virket. Det er snakk om en 3 år gammel DELL-maskin med Intel i845G chipset. Fant omsider grafikkdriver, og nettverk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Ved neste korsvei bruker du denne for reset av lokal admin passord http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå