Gå til innhold

Hiper Type-R 580W, nok 4pins kontakter?


Anbefalte innlegg

Ser at en på komplett nevner at det kunne vært flere 4pins kontakter på denne. Er det mindre 4pins kontaker enn på andre psu`er?

 

Altså, jeg skal ha maskina full av 4hd`er, 1 skjermkort, 2 dvd spillere/brenner, pluss Antec P180 kabinett.

 

Vil det oppstå noen mangler her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
asad, avbestill NÅ!

 

This PSU may not suitable for tower case that PSU bay is at bottom as P4 connector might be too short to reach the motherboard. Known incompatible tower: Antec P180.

 

Hentet fra hipergroup sin hjemmeside...

5812144[/snapback]

 

ahh. wow. Det var akkurat noe sånt jeg ville unngå!Takker for denne infoen. :yes:

 

Men, blir litt slit å finne en passende psu nå :S Noen som vet om 580W Tagan holder til dette?Noen andre forslag eventuelt?

Endret av asad
Lenke til kommentar
Jeg har lest at det er mulig å kjøpe P4/ATX12V forlenger , som denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P4EXT&mcat= .

 

Ble selv veldig fortvilet når jeg leste at hiper var inkompatibel med p180 :wallbash: så nå er jeg på utkikk etter en annen psu, evt forlenger. Men leste også at det ikke er smart å kjøpe en 4pin/molex til P4 adapter, så styr unna det.

5812945[/snapback]

 

Thnx for linken. Hvorfor er det ikke smart med forlengelses-kabler sier du?Innebærer de watt tap eller no?

Lenke til kommentar

Har selv P-180 og denne strømforsyningen. Fungerer utmerket på mitt hovedkort (aw8-max, lga775).

 

Har en kompis som har amd-system (husker ikke hva slags HK, men dobbelkjerne hvertfall) og han måtte skjøte denne kabelen - noe som var en rimelig smertefri operasjon.

 

Syntes det er rart at de opplyser at det IKKE går med dette kabinettet, de kunne hvertfall sagt at det kan by på problemer i visse tilfeller.

 

Hos meg skal nevnte ledning inn helt øverst, ca midt på hovedkortet - og det går HELT fint. Hvis du derimot må koble den inn øverst, mot baksiden av kabinettet kan det by på problemer hvis du har stor CPU-kjøler.

 

Ellers vil jeg bare nevne at jeg er litt skuffet over støynivået på denne psu`en. Hadde lest så utrolig mye fint om hvor lydløs den var, men det er definitvt den største støykilden i mitt oppsett!

 

Ole-J

Lenke til kommentar
Har selv P-180 og denne strømforsyningen. Fungerer utmerket på mitt hovedkort (aw8-max, lga775).

 

Har en kompis som har amd-system (husker ikke hva slags HK, men dobbelkjerne hvertfall) og han måtte skjøte denne kabelen - noe som var en rimelig smertefri operasjon.

 

Syntes det er rart at de opplyser at det IKKE går med dette kabinettet, de kunne hvertfall sagt at det kan by på problemer i visse tilfeller.

 

Hos meg skal nevnte ledning inn helt øverst, ca midt på hovedkortet - og det går HELT fint. Hvis du derimot må koble den inn øverst, mot baksiden av kabinettet kan det by på problemer hvis du har stor CPU-kjøler.

 

Ellers vil jeg bare nevne at jeg er litt skuffet over støynivået på denne psu`en. Hadde lest så utrolig mye fint om hvor lydløs den var, men det er definitvt den største støykilden i mitt oppsett!

 

Ole-J

5813597[/snapback]

 

Godt å vite. Skal nok funke på det hk jeg kjøper, ifølge en her på forumet.Støynivået for bare være som det er, tør ikke kjøpe annen psu nå, i tilfelle ledningene ikke strekker til. Kunna jo eventuelt bytta kabinett, men Antec P180 er så kjølig og ser stilig ut. Greit å få overklokka litt også :)

Lenke til kommentar
Thnx for linken. Hvorfor er det ikke smart med forlengelses-kabler sier du?Innebærer de watt tap eller no?

 

4pin/molex til P4 adapter , jeg tenker da på adapter ikke forlenger. En slik man kobler på en eksisterende 4pins kontakt som går over i en p4 kontakt. Om jeg ikke tar feil så belaster du om du bruker et slikt adapter 12v-railen som du har harddisk og cdrom på.

 

Jeg leste at hvis man bruker en forlenger så oppstår det motstand på grunn av kontaktene, men det skal vist ikke være så farlig på så korte avstander.

 

Her er enda en link til en forlenger; dette er ett sett med 15cm 24pin og p4 forlenger til 99kr hos komplett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...