Gå til innhold

IPOD problemer Viser bare eple vill ikke koble til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags interface bruker du for å koble til med ? Kobler du til PC'en med en liten 4-pins FireWire ? I så fall: driverene for 4-pins FireWire er rein drit. Hvis du ikke har mulighet for å koble til med 8-pins FireWire ville jeg kjøpt en USB-kabel. Jeg hadde mye av de samme problemene selv, men de sluttet da jeg byttet til USB. Dersom du allerede har 8pFW eller USB tilkobling på Ipod'en, så aner jeg ikke hva som er problemet :p

Lenke til kommentar

Er den formattert med Apple sitt filsystem vil ikke Windows Utforsker finne disken. Da må du bruke et partisjonerings-program ( f.eks. Partition Magoc 8 ) og bruke dette til å formattere ipoden til noe windows kan lese ( FAT32 tror jeg er standard på Ipoder som skal brukes på windows maskiner).

Lenke til kommentar

En iPod kan fint formateres til f.eks FAT32, for å så formateres/gjenoppbygges med iPod Updater. Og det er akkurat dette jeg ville ha prøvd.

 

Prøv Start - Kjør - "diskmgmt.msc" (uten gåseøyne). Med mindre disken er fysisk ødelagt, eller noe annet er ødelagt, skal du få opp iPoden der, og kan formatere den som en vanlig harddisk.

 

Så bruker du iPod Updater, som du finner på www.apple.no - programvare eller no, og velger gjenoppbygg. Hvis iPoden fortsatt fungerer er dette måten å fikse den på.

 

 

Edit. Bruker man iPod Updater på en Windows-PC blir den vel nettopp formatert til FAT32, mens iPod Updater på MAc OS formaterer til HFS eller hva det nå heter. Der har jeg opplevd problemer med å flytte iPod fra plattform til plattform i iTunes. Det er vel på alle måter best å formatere til FAT32 på en Windows-PC, for MAC OS leser disse helt fint også.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Hva slags interface bruker du for å koble til med ? Kobler du til PC'en med en liten 4-pins FireWire ? I så fall: driverene for 4-pins FireWire er rein drit. Hvis du ikke har mulighet for å koble til med 8-pins FireWire ville jeg kjøpt en USB-kabel. Jeg hadde mye av de samme problemene selv, men de sluttet da jeg byttet til USB. Dersom du allerede har 8pFW eller USB tilkobling på Ipod'en, så aner jeg ikke hva som er problemet :p

5811549[/snapback]

 

Nå er vel de store firewirekablene 6pins, men det blir jo flisespikkeri fra min side..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...