Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til bil for førstegangskjøper?

Anbefalte innlegg

Bmw? Nissan? Golf? Ingen av de bilene er sikre, og ingen av de er billige og forsikre. Bmw spesielt er SVINDYRT.

Jeg ville anbefalt en god svenske. Volvo 740 eller Saab 9000. Masse utstyr, gode og kjøre, og billige og forsikre. (Såfremst du ikke stiller med turbomata motor)

Saab 9000:

Pluss:

Veldig gode å kjøre, masse utstyr, driftsikre.

Minus: FWD, vanskelige og skru på, girkassen tåler ikke juling.

Volvo 740:

Pluss: Gode å kjøre, veldig driftsikre, lette og skru på, RWD, tåler VELDIG mye juling.

Minus: Ikke så mye utstyr som saaben, og ikke fult så god å kjøre. Men fortsatt god :p

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Om du leter etter en god rwd bil, som tåler masse juling og er lett å skru på, så anbefaler jeg volvoen på det sterkeste. De kan og styles. (Les: add-on styling, 17" felger og senking)

Lykke til med valget :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bmw? Nissan? Golf? Ingen av de bilene er sikre, og ingen av de er billige og forsikre. Bmw spesielt er SVINDYRT.

Jeg ville anbefalt en god svenske. Volvo 740 eller Saab 9000. Masse utstyr, gode og kjøre, og billige og forsikre. (Såfremst du ikke stiller med turbomata motor)

Saab 9000:

Pluss:

Veldig gode å kjøre, masse utstyr, driftsikre.

Minus: FWD, vanskelige og skru på, girkassen tåler ikke juling.

Volvo 740:

Pluss: Gode å kjøre, veldig driftsikre, lette og skru på, RWD, tåler VELDIG mye juling.

Minus: Ikke så mye utstyr som saaben, og ikke fult så god å kjøre. Men fortsatt god :p

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Om du leter etter en god rwd bil, som tåler masse juling og er lett å skru på, så anbefaler jeg volvoen på det sterkeste. De kan og styles. (Les: add-on styling, 17" felger og senking)

Lykke til med valget :p

5982837[/snapback]

Ehm, jeg er student og en 2,3liters Volvo740 er vel kanskje ikke så aktuelt. Tenkte å legge meg under 1,8 det er maks.

Lenke til kommentar
RWD er jo rånerenes favoritt. Det er det vel ikke tvil om. Mye bedre å spinne og slikt.

Men for å gå litt OT, på firhjulstrekkere med manuell innkobling, er det RWD eller FWD som er standar når den et utkoblet?

5984048[/snapback]

Jeg har ikke tenkt å bli noen råner men RWD er en fordel for det, slenge litt med rompa er jo artig :D

Lenke til kommentar
En 2.3 L Volvo 740 bruker ikke 1.8L pr.mil, det er vel å ta i (!).

Det kommer jo selvsagt an på hvordan man kjører, by kjøring ca. 1.3L

5984247[/snapback]

Det var jo ikke det jeg sa. Jeg mente at en 2,3 liter ikke var aktuellt men at jeg maks skulle ha en 1,8 liter ;)

Lenke til kommentar

Ei i klassen har Honda Prelude, hun betalte rundt 100 000 for den, trur jeg, og har en tatovering på ryggen som kostet 9500kr. Så kommer hun og klager over at hun ikke får råd til å betale husleie og greier. :roll:

Nei, kjøp deg en svenske eller Hilux, så kan du han den til du dør. :)

Endret av Skogli
Lenke til kommentar
Ei i klassen har Honda Prelude, hun betalte rundt 100 000 for den, trur jeg, og har en tatovering på ryggen som kostet 9500kr. Så kommer hun og klager over at hun ikke får råd til å betale husleie og greier. :roll:

Nei, kjøp deg en svenske eller Hilux, så kan du han den til du dør. :)

5985160[/snapback]

Eller ein Mitsubishi Lancer :D

Lenke til kommentar
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&pos=5&tot=1446

Det er barsk bil :p billig, go på veien, masse plass og utrolig nok veldig bra på sikkerhetstest. Skulle gjerne kjøpt den selv, men har ikke så mye penger, og har en lik fra før, bare gått 265 000  :w00t:

5991303[/snapback]

Hmmm, helst bakhjulstrekk :p Men altså, hvor mye hester snakker vi? Står ikkeno om bilen nesten. Fortell meg om den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...