Clerion Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Hei. Jeg driver med lappen nå og til sommern blir det bil. Prisen jeg tenkte å legge meg på er ca 15000-40000kr. Den skal helst se litt barsk og tøff ut. Ha gode muligheter til styling o.l. Helst være fra 91,92 modell og oppover. Bør være sikker Bilene jeg har sett på hittil er BMW 318i sedan, Nissan Primere SRI og Golf. Golf ble jeg rådet til ikke å kjøpe av sikkerhetens skyld. Ellers syns jeg VW vento, bora og corrado er fine biler, hvordan er disse sikkerhetsmessig? Kom med forslag og send gjerne linker til feks finn.no o.l. Endret 26. april 2006 av Clerion Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Kan bare nevne noe ang. vw bilene du har sett deg ut: Vento (91-98) er sedanversjonen av golf III, så de er igrunn den samme bilen. Bora (98-05) er den neste generasjonen etter vento, så den har du ikke råd til. Corrado (88-95) koster også mer enn hva du har tenkt å bruke, og forsikringen ligger på flere ti-tusen kroner om du setter den på deg selv. Jeg forstår ikke helt hva du mener med at golf ikke er sikker. Bilen er jo ikke så stor, men sikkerhetsmessig var golf III (og vento) vertfall en av de bedre i sin klasse. Endret 25. mars 2006 av tronni_87 Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Kan bare nevne noe ang. vw bilene du har sett deg ut: Vento (91-98) er sedanversjonen av golf III, så de er igrunn den samme bilen. Bora (98-05) er den neste generasjonen etter vento, så den har du ikke råd til. Corrado (88-95) koster også mer enn hva du har tenkt å bruke, og forsikringen ligger på flere ti-tusen kroner om du setter den på deg selv. Jeg forstår ikke helt hva du mener med at golf ikke er sikker. Bilen er jo ikke så stor, men sikkerhetsmessig var golf III (og vento) vertfall en av de bedre i sin klasse. 5811596[/snapback] Fikk bare hint om at det kanskje ikke var den sikkreste blikkboksen å sitte i. Men det var en Golf 2 da, kan ha skjedd mye. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Er ikke helt sikker på årstallet, men tror det var i 1992 eller 93 at golf III ble kåret til årets bil, og de satte ny sikkerhetsstandard med airbag på begge sider fremme. Edit: Jeg fant ut at det var i 1992 golf III ble årets bil @kremt under: Car of the year kåringene tar sikkerhet blant kriteriene sine. Endret 26. mars 2006 av tronni_87 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Ble vel årets bil ja, uten at det betyr så mye Men Golf fra den tiden er hvertfall ikke verre enn andre biler, heller tvert imot. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Ble vel årets bil ja, uten at det betyr så mye Men Golf fra den tiden er hvertfall ikke verre enn andre biler, heller tvert imot. 5811954[/snapback] Hmh, ja okei. Det er mulig:) Hørt mye bra om golf jeg også. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Kan ta utdrag fra sikkerhetsdelen i "den store bruktbilboka" (1994?) ang. golf: Golf II og Jetta sikkerhet: + Meget bra resultat i kollisjonstester. En av de beste i forhold til bilstørrelse. Polstrert ratt med god anleggsflate. God plassering av sikkerhetsbelter. Stor sikkerhetsavstand fra øvre del av frontruten. - Utstående beltebeslag i hodehøyde særlig i biler med fem dører Golf III og Vento sikkerhet: + Pioner på markedet med standard kollisjonspute. Ny standard for sikkerhet. God belte-plassering foran og bak. Best i kollisjonstester. - (ingenting nevnt ved minus) Så er det avklart Endret 26. mars 2006 av tronni_87 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Så både 2 og 3 golf er bra da altså Man skal jo også huske på at Golf 3 var en totalt ny bil i 1992, ikke som mange av de andre bilene som var fra midten av 80-tallet, og da tenker jeg på konstruksjon, ikke modell. Er f.eks masse forskjell fra Golf 2 til Golf 3, selv om de kan fås i nesten samme årsmodell, hvis dere skjønner Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Fikk bare hint om at det kanskje ikke var den sikkreste blikkboksen å sitte i. Men det var en Golf 2 da, kan ha skjedd mye. 5811688[/snapback] Golf2 er nok ikke mye og skryte av i så måte, en tidlig åttitallskonstruksjon. Golf3 var jo en svært sikker bil for sin klasse da den kom, Airbag fikk den vel som std i 93 og den er det verd og få med seg uansett. Sammelignet med dagens biler er den jo selvsagt dårlig men slik er jo verden. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Man får hva man betaler for. Uansett er det tryggest å ha en kjørestil som i størst mulig grad vanskeliggjør kollisjoner Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Hva med BMW 3 serie sedan, rundt 92 modell da? Det er en nydelige biler å se på Endret 26. mars 2006 av Clerion Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Tror kanskje du heller må se på e30 modellene om du skal ha en bmw 3-serie. Du kan kanskje få råd til en e36, men med pengene du har tenkt å legge ut kan du ikke forvente en helt strøken en, og mange bmw'er er hardt kjørte (men så klart, alle kan treffe på billige gode biler) Ang. sikkerhet skal bmw også være veldig gode. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Fant en strøken nydlig 318i i Finnmark Den var solgt dagen etter. Lenke til kommentar
legacy88 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Golf er bil alt annet er et bra! Et råd som burde fulges av alle i denna galaksen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Golf er bil alt annet er et bra! Et råd som burde fulges av alle i denna galaksen. 5975847[/snapback] Hva? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Golf er bil alt annet er et bra! Et råd som burde fulges av alle i denna galaksen. 5975847[/snapback] Tror ingen fatta det. Norsk er språk alt annet er et bra! Et råd som burde fulges av alle som heta legacy88 Endret 23. april 2006 av tronni_87 Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Skal du ha en bil som går godt og er sikker og god? Jeg vil da anbefale Toyota Hilux. Er ikke så sikker på om du får den til en billig penge, men den er absolutt verd å kjøpe. Mitshubitsi L200 (trur jeg det var) Er også bra. (Jeg har ikke efaring, men har sittet på med den bilen og skal ha slik som førstegangsbil.) Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Vel jeg vet hva jeg ville kjøpt ihvertfall. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...&pos=18&tot=107 Stor, og sikker, billig forsikring. Som regel godt holdt, og ikke hærjet med. Hvis du går ned i årsmodell kan du få fine motorer i den også. Men å kjøpe fartsmonster når man er nybegynner er ikke noe særlig alikevel... Endret 24. april 2006 av bzzlink Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Førstebil kan godt være en skrøplig gammal golf eller lignende. Så kan du spare til nyere og dyrere bil etterhvert som du får mer penger Mitt råd hvertfall. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Førstebil kan godt være en skrøplig gammal golf eller lignende. Så kan du spare til nyere og dyrere bil etterhvert som du får mer penger Mitt råd hvertfall. 5978368[/snapback] Fordelen med det er også at forsikringen er billig selv om en har lite prosenter. Så når du begynner å samle opp bonus kan en kjøpe seg dyrere og sterkere bil uten at forsikringen koster mer enn bilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå