Hagforce Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hei! Har en linux web server der jeg får en del forsøk på ssh login. Er det noe poeng å sende abuse melding til ISP som har ip rangen... Hvordan i såmåte formulere dette. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Er ingen vits... De gjør ingenting, har prøvd dette og ikke fått noe positivt svar fra de jeg har prøvd.. Du må i tilfelle anmelde forholdet og at det er så graverende at politimyndighet ikke henlegger saken.. De eneste politiet ikke henlegger saken for er store firmaer, staten og bank/finans.. I alle andre tilfeller er du "fucked" om noe skulle skje... Lenke til kommentar
Squirrel Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Vel, det spørs jo egentlig hvor mye ISPen bryr seg, de fleste gjør ingenting med det, som Dre@m_Lord sier. Selv sender jeg opp til flere abuse-meldinger om dagen. Vet jo ikke sikkert om de bryr seg eller ikke, men jeg får heller sjeldent svar. (Selv om jeg i dag fikk et positivt svar). Du kan jo forsøke. Jeg pleier å skrive noe som "Ville bare opplyse dere om at en av kundene deres, <ip her> gjorde <abuse her>", eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå