Gå til innhold

Noen anbefalinger til 600+ watt PSU?

Anbefalte innlegg

Har planer om å skaffe meg en ny PSU, siden jeg tror min nåværende MIST 500 Watt begynner å bli i minste laget (har ikke hatt noen som helst problemer med den så langt, men jeg foretrekker å ha litt kraft i reserve, siden jeg stadig oppgraderer og legger til nye komponenter).

Det kunne vært praktisk med en PSU som tillater tilkobling av kabler etter behov (slik som Hiper 580), men det er ikke et must.

Prisen er av mindre betydning, men PSU'en bør helst ikke koste mer enn 2000 kr.

Når det gjelder maskinoppsettet så er denne vist i signaturen min, bortsett fra at 7800GTX-kortet snart vil bli erstattet med et 7900GTX-kort. PSU'en skal plasseres i et Gigabyte 3D Aurora-kabinett.

Edit: Glemte å nevne at lavt støynivå er meget viktig. PSU'en bør ikke støye noe særlig mer enn MIST'en.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det skulle være noen som helst mening i å oppgradere fra Mist 500W så må det bli PC P&C 850W/1kW. Hva slags system er det du har som trekker så mye strøm da?

Bah' stod i sig det ja, hvis du ikke har problemer nå så ser jeg liten vits i å oppgradere før det trengs.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Om det skulle være noen som helst mening i å oppgradere fra Mist 500W så må det bli PC P&C 850W/1kW.

Hvor kan jeg finne mer info om denne?

Hva slags system er det du har som trekker så mye strøm da?

Som nevnt så er maskinoppsettet beskrevet i signaturen min. Jeg har kalkulert med at jeg ligger på rundt 350-450 Watts belastning (vil nok øke etter at 7900GTX er installert), men det er vanskelig å si med sikkerhet uten måleinstrumenter.

Lenke til kommentar
Bah' stod i sig det ja, hvis du ikke har problemer nå så ser jeg liten vits i å oppgradere før det trengs.

Litt av poenget her er at jeg ikke ønsker å finne ut av det på den harde måten. Det skjedde nemlig med en strømforsyning jeg hadde for noen år tilbake. Den ble overbelastet og døde. En litt for svak PSU kan også føre til ustabilitet. Derfor ønsker jeg å ligge litt i forkant. Det er bedre med litt for mye kraftreserver enn for lite.

Lenke til kommentar

PC Power & Cooling

Som sagt ser jeg liten vits i å oppgradere så lenge du ikke har noen problemer. 450W er da ikke mye, Mist leverer nok fult ut, dvs 500W! Du kan jo sammenligne med mitt sys og. 7 disker, X2 3800+, beregnet til 145W(!) med OC, vmod og oc på grafikkort (+80W tec), 3,3V på ram etcetc... Har 500W Mist jeg og.

edit: feil i link

edit#2: Om du synes de er for dyre, er dette og en god PSU, men ikke så stor forskjell på denne og MIST da.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Takker, skal sjekke ut denne.

Som sagt ser jeg liten vits i å oppgradere så lenge du ikke har noen problemer. 450W er da ikke mye, Mist leverer nok fult ut, dvs 500W!

Jeg tror ikke du fatter poenget mitt helt: Som jeg allerede har nevnt ønsker jeg å ligge i forkant siden jeg oppgraderer ofte. Jeg vil ikke at problemene skal dukke opp først, slik at jeg deretter blir nødt til å handle. Dette dreier seg om preventive tiltak. Når jeg begynner å nærme meg grensen for hva PSU'en takler, så er det på tide å oppgradere den.

Uansett, jeg er ikke interessert i å diskutere hvorvidt jeg trenger en ny PSU. Jeg er interessert i å vite hva slags 600+ watt PSU'er dere vil anbefale.

Lenke til kommentar

I minste laget, du liksom. Etter det som står i sig å dømme, er jeg sikker på at den aldri har trukket over 350 W. Og 7900 GTX blir bare noen få W mer. Men vil du absolutt ha dobbelt så mye kapasitet som du bruker, så bare kjøp...

Edit:

Faktisk bruker 7800 GTX og 7900 GTX nesten nøyaktig like mye. Det er ingen grunn i det hele tatt.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Tror systemet ditt vil ligge tett oppunder 450w ved full load uklokket.Misten din klarer nok det fint,men da skal den jobbe for det også.

Som hal9k nevner,han vil ligge litt i forkant.Har han råd til det,kan han lene seg bakover i trygg forvissning om at psu rusler og går litt over "tomgang".

Kan ta en titt på denne,og gjøre deg opp en mening.

Kan bare anbefale Seasonic jeg også.Legg øret inntil,og jeg tviler på at det er psu du hører :) Har selv brukt en slik i 3mnd. og var storfornøyd.Men husk at den ikke er kompitabel med DFI nforce4 lp hovedkortene.

Les testen ManagHead linket til.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Tror systemet ditt vil ligge tett oppunder 450w ved full load uklokket.Misten din klarer nok det fint,men da skal den jobbe for det også.

5814768[/snapback]

Har du noe som helst slags belegg for å tro det? De målingene jeg har sett tilsier at high-end PCer uten SLI trekker under 300 W. Med så mange disker kan han muligens komme opp mot 400 W, men jeg tviler sterkt på at det ville skje i praksis.

(edit)

Men misforstå meg rett, jeg har full forståelse for ønske om mye å gå på. Vanligvis bruker jeg selv PSU som er mye kraftigere enn jeg egentlig trenger. Men med mindre den er defekt, eller det er en del strømbruk som ikke kommer fram i signaturen, er jeg bombesikker på at Misten ikke ligger så nær grensen som dere vil ha det til.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Men misforstå meg rett, jeg har full forståelse for ønske om mye å gå på. Vanligvis bruker jeg selv PSU som er mye kraftigere enn jeg egentlig trenger.

Fint, da er vi i bunn og grunn enige, og det er egentlig ikke mer å diskutere. Som sagt, jeg er ikke interessert i å starte noen diskusjon omkring dette.

Lenke til kommentar
Tror systemet ditt vil ligge tett oppunder 450w ved full load uklokket.

Mine egne anslag tyder på at jeg ligger på minst 400 W ved full last (klokket). Det kan godt være at belastningen er vesentlig høyere.

Misten din klarer nok det fint,men da skal den jobbe for det også.

Ja, det har litt med stabilitet å gjøre også.

Har han råd til det,kan han lene seg bakover i trygg forvissning om at psu rusler og går litt over "tomgang".

Det er jo et aldri så lite poeng at det er jeg som skal betale for PSU'en til syvende og sist :)

Kan ta en titt på denne,og gjøre deg opp en mening.

Takker! Meget interessant kalkulator. Etter å ha lagt inn 7900GTX (klokket), fikk jeg en anbefaling på 556 W (med 7800GTX fikk jeg 509 W). Og det var *uten* å ta vannkjølingssettet i betraktning (stod ikke opplistet blant valgene). Selv om kalkulatoren ikke nødvendigvis er helt presis, så underbygger tallene mine egne anslag.

Kan bare anbefale Seasonic jeg også.Legg øret inntil,og jeg tviler på at det er psu du hører  :) Har selv brukt en slik i 3mnd. og var storfornøyd.

Skal ta en nærmere titt på denne. Ser absolutt interessant ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...