Gå til innhold

innstalere språkpakke? (w800i)

Anbefalte innlegg

var i tyskland for ikke så lenge siden og der kjøpte jeg meg en sony ericsson w800i.

jeg er kjempefornøyd med telefonen men det er ett minus: den har ikke norsk innstalert.

hvor kan jeg få tak i en språkpakke (e.l)?

og jeg vil også helst bevare garantien på mobilen.

mvh storken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortversjon: Det går ikke uten å bryte garantien.

Lang versjon: jeg hadde en tysk kunde som kjøpte en Sony Ericsson Z520i. Han fant i etterkant ut at denne ikke kommer med tysk språk når man kjøper den i skandinavia. Han ba oss om å legge inn tysk språkpakke. Vi kontaktet begge verkstedene vi bruker til vanlig (Deltaservice og et lokalt verksted) som begge svarte at det å endre språkpakke var imot garantibestemmelsene til Sony Ericsson.

Resultatet for denne kunden ble at vi guidet ham til et firma som endret språk for ham, men han godtok samtidig at all garanti frafaller.

Vi har også kontaktet Sony Ericsson om dette, og de bekrefter bestemmelsene. Synd men sant.

-snubbel

Lenke til kommentar

Ja, det er sammenheng mellom IMEI-nummer (serienummeret på telefonen) og hvilket språk som skal være installert. Når/hvis en telefon leveres inn til service, kontrolleres IMEI-nummer mot programvare automatisk. Du kan selvfølgelig få den flashet til skandinavisk nå, og eventuelt flashe den tilbake til tysk før en eventuell service.

-snubbel

Lenke til kommentar
Ja, det er sammenheng mellom IMEI-nummer (serienummeret på telefonen) og hvilket språk som skal være installert. Når/hvis en telefon leveres inn til service, kontrolleres IMEI-nummer mot programvare automatisk. Du kan selvfølgelig få den flashet til skandinavisk nå, og eventuelt flashe den tilbake til tysk før en eventuell service.

-snubbel

5811491[/snapback]

ok

men vet noen av en god guide til hvordan flashe en mobil?

Lenke til kommentar

Hva mener du med Norsk språkpakke? mener du at du skal få Norsk språk på telefonen? Hvis ja, finner du vel det under instillinger? Du skal ha de fleste språkene på Language under Settings. Men når jeg ser etter nå, så finner jeg ikke noen andre språk enn De skandinaviske språkene og Engelsk. Litt rart det der. Du kan vel bare bruke Engelsk språk på telefonen da? Like enkelt det da. Det gjør jeg selv på min K750i. Liker ikke å ha Norsk språk på telefonen min jeg.

Synes det er bedre med Engelsk.

Lenke til kommentar
Hva mener du med Norsk språkpakke?

5811589[/snapback]

Han har kjøpt telefonen i Tyskland. Den har ikke norsk språk. De som selges i mellomeurupa har eks. tysk, fransk osv. De som selges i Skandinavia har norsk, dansk, svensk osv.

-snubbel

Lenke til kommentar
For å endre språkpakke må du ha spesialkabel og betale for programvare.

-snubbel

5813187[/snapback]

har en slik kabel som man får med telefonen slik som tar signal fra under telefonen og gjør det til usb kabel

men gjør feks elkjøp dette?

Lenke til kommentar

har en slik kabel som man får med telefonen slik som tar signal fra under telefonen og gjør det til usb kabel

men gjør feks elkjøp dette?

5815859[/snapback]

Du kan ikke endre språkpakke med den medfølgende kabelen, du må ha en spesialkabel som f.eks kan kjøpes på www.davinciteam.com. Nei, Elkjøp endrer ikke språkpakke for deg, de har ikke utstyr til å gjøre det, ei heller har de lov til å gjøre det siden det bryter garantibestemmelsene.

-snubbel

Lenke til kommentar
Nei, synd men ikke sant. Sony-Ericsson m/verkstedene driver en ulovlig praksis og bryter sine egne vilkår.

5818346[/snapback]

Jasså? Det har ikke vi fått noen til å gjøre, og vi prøvde flere verksteder... kan du evt sende meg en PM med info om hvem som gjør dette?

-snubbel

Lenke til kommentar
Det funka på SE K700 når jeg kjøpte den på Kypros sommeren 2004. Den hadde bare Gresk og Engelsk. FIksa språkgreiene selv, og solgte den med Norsk språk for en stund tilbake.

5819129[/snapback]

akkurat hvordan gjorde du det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...