Lasse 90 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Når jeg prøvde å starte opp kubuntu 5.10 istad så kom jeg ikke inn i kde. Jeg tok med ett bilde så dere kan se Håper noen kan hjelpe meg Endret 25. mars 2006 av BigFatty Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hvordan kom du dit? Kom du direkte dertil i booten? Prøv å trykke ALT-F7 Ellers kan du kjøre ps aux | grep kde Det den sier er jo at X kjører allerede og at du ikke kan starte den flere ganger. Hvis den mot formodning ikke kjører, rm /tmp/.X0-lock Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Jeg kom dit rett etter jeg hadde bootet. derifra prøvde jeg å skrive startx, men resultatet ser du på bildet. Jeg har også prøvd 'rm /tmp/.X0-lock' uten hell. Alt+F7 har jeg ikke prøvd. skal teste det ut sammen med de andre kodene. Edit: leif Endret 26. mars 2006 av BigFatty Lenke til kommentar
Hubbert Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Ta en ls -l og sjekk om du kan skrive til ~. Hvis ikke så må du gjøre noe med dét. Eksempelvis chmod -R +w ~. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Har du noensinne kommet inn i X? I så tilfelle, hva gjorde du rett før dette skjedde? Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Har du noensinne kommet inn i X? I så tilfelle, hva gjorde du rett før dette skjedde? 5818559[/snapback] Ja, for 3 dager siden kom jeg rett inn i kde. Jeg har heller ikke gjort noe spesielt Edit: Det eneste jeg gjorde var å chatte på kopete og installere noen nye vindusstiler til kde og senere installerte jeg fluxbox. Men problemet kom ikke rett etter dette, alt gikk helt fint når jeg startet etter installasjon av fluxbox og alt funka helt perfekt. Endret 27. mars 2006 av BigFatty Lenke til kommentar
comicz Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Kubuntu bruker sikkert KDM? Skjer akkurat det samme dersom du tar sudo /etc/init.d/kdm restart? ..det som er interessant er hvorvidt X faktisk kjører eller ei. Hvis ikke er det muligens noe som henger igjen i systemet, f.eks. den lock-filen. Fikk du fjernet den eller ei? Endret 29. mars 2006 av comicz Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Det var ikke værre en alt+F7. Tusen takk til drange og dere andre for att dere ville hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå