Gå til innhold

Deling av DivX-film

aramdahl

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lastet ned en film som er på ca. 780 mb, og får ikke brent den på cd. Har hørt at det finnes et program som kan dele filen i 2.

Jeg lurer da på om noen vet hvor jeg laster ned et slikt program og hvordan jeg bruker det.

Filen er 780 mb, og er av typen .avi.

Takker for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-25 21:58, skrev Kriger:

man kan da vel ikke pakke ned en divX fil mer enn den allerede er komprimert da.

blir ikke mindre av den grunn skulle eg tro.

rett meg om eg har feil...

kanskje ikke..men man kan bruke winrar og pakke den ned i forskjellige filer a 15mb f.eks

Da får man brent 700mb på den ene cd'n og resten på en anne cd.

Eller du kan laste ned et program på 32kb som heter "Avi Chop"

Eller bruke Virtual Dub og gjør dette:

1.åpne filmen du har laget.

2. sett Video til direct stream copy, det samme med audio.

3. sett pekeren nederst på skjermen til starten på filmen, trykk så på HOME (på tastaturet)

4.Flytt så pekeren utover i filmen tiden vises, når du har funnet ut hvor du vil dele den trykk så på END, deretter trykker du på F7 for å lagre den første delen.

5. Når første delen er lagret, trykker du på HOME da flytter startpunktet seg til dit du trykket på END.

6. Flytt så pekeren til slutten (starten på rulletekst) trykk så på END igjen.

7. Trykk F7 for å lagre siste del.

Men det letteste er Avi Chop..da velger du bare 780/2 = 390

Så har du 2 filer på 390MB klar til brenneren :smile:

MiO

Lenke til kommentar

Skal du først dele filmen er det vel en stor fordel å kunne spille av den på cd'en også er det ikke det da? Vil som B|Real anbefale å bruke Virtualdub eller Nandub. Nandub er muligens litt enklere å bruke for å splitte filmer: Åpne filmen, velg Video-->Direct Stream Copy, trykk Home (På tastaturet), søk til første keyframe i det antall megabyte du vil ha på den første cd'en, trykk End, velg File-->Save Avi. Etter at dette har fullført, trykk Home igjen, gå til slutten av filmen og trykk End, så File-->Save Avi.

Gå til http://www.doom9.org for nedlasting av program og guide

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:

Den 2002-09-27 12:09, skrev Da Rocksy Da Man:

Prøv med overburn i NERO med 700MB plate. Jeg klarte å få 795MB på ei 700MB plate(Verbatim).

File/preferences/Expert Features. klikk på enable overburn og sett CD lengde til 89 min. Brenn på lav hastighet!

Håper dette funker for deg! :smile:

Fatter ikke hvordan du får til dette!! Jeg prøver det samme med en fil på 774mb og nero spytter bare plata ut igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...