Gå til innhold

Er det flere som tenker som meg om piratkopiering?

McLuddis

Anbefalte innlegg

Jeg laster ned alt mulig av piratstuff; musikk, filmer og spill. Men det er kun for å hør/se/prøve om jeg liker det. Hvis jeg liker det, kjøper jeg det... Sånn har jeg gjort lenge og føler ikke egentlig at jeg gjør noe direkte ulovlig. Grunnen til det er at da betaler jeg bare for gode produkter og kan holde meg unna søpla.

Grunnen til at jeg faktisk betaler for ting jeg liker er at min samvittighet ikke tillater annet, hvis jeg selv hadde laget et bra produkt, ville jeg ikke likt at alle bare stjal det fra meg.

I tillegg oppnår jeg ved å kjøpe gode ting at flere gode ting blir produsert... osv :)

Så, hvis alle gjorde det på denne måten, ville vi ikke da oppleve at produsentene gjorde mer for å lage gode produkter, isteden for å selge drit i pen innpakning?

Jeg er FOR piratkopiering til dette formålet, og vil oppfordre alle til å bli flinkere til å betale for musikk, filmer og spill de liker. På den måten vil vi få mer av det vi liker og alle burde igrunnen bli fornøyde.

Måtte bare få sagt det :D

Joar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er ikkje flink til det der. Film lastar eg nesten aldri ned, der kjøper eg heller på nettet, er veldig glad i låge prisar på CDON. Musikk derimot er det dårlegare med, synest det er stivt med 160 kroner for 12 låter. Programvare er det også dårleg med, ikkje at eg nyttar så voldsomt mange, men eit par er der alltid.

Eg håpar at prisen for ein CD vil gå ned for musikk lyttar eg til heile døgnet, men det er så lett å skru på DC og finne eit album, koster ikkje penger heller. :hm:

Lenke til kommentar
Eg er ikkje flink til det der. Film lastar eg nesten aldri ned, der kjøper eg heller på nettet, er veldig glad i låge prisar på CDON. Musikk derimot er det dårlegare med, synest det er stivt med 160 kroner for 12 låter. Programvare er det også dårleg med, ikkje at eg nyttar så voldsomt mange, men eit par er der alltid.

Eg håpar at prisen for ein CD vil gå ned for musikk lyttar eg til heile døgnet, men det er så lett å skru på DC og finne eit album, koster ikkje penger heller.  :hm:

5810960[/snapback]

Jeg kunne vært litt flinkere med musikk jeg også, hører på mer enn jeg har råd til å kjøpe. men jeg prøver, og finner jeg nice price så foretrekker jeg det. Er enig i at prisene er litt stive. Men det er mye billig å finne også, bare å lete litt :)

Lenke til kommentar

Går lite i musikk ned fra nettet(har sikkert fått\kjøpt mer enn jeg har lastet ned) men det går med spill og filmer.

Liker jeg det, kjøper jeg det når er komt ned i en pris på ca 200,- og kan hende jeg brenner det ut på en cd og deler med venner og kjente.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle betalt for alt jeg har lastet ned så er det vel snakk om millioner, så hadde aldri hatt råd til dette.. Men finner jeg et spill jeg liker så kjøper jeg det for å støtte videre utvikling.. Resten av bransjen er grådig og slemme mennesker..

Lenke til kommentar

Jeg kjøper veldig få filmer.. Er derimot veldig musikalsk, og kjøper mange cd'er hele tiden. Føler en trang til å ha cd'ene av bra musikk. Vil ikke uttale meg noe særlig om mine vaner ang. piratkopiering/nedlasting etc, da dette kan tolkes negativt blant moderatorene.

Dre@m_Lord: Medlem av HW.no-forumet siden; 31/10/2002 : 00:03

I følge avataren din, ble du medlem den 30. ikke 31 :!: Går klokken din noen minutter for fort?

Endret av gHETTo
Lenke til kommentar

Jeg kjøper det som er verdt å kjøpes, prøver å holde meg mest mulig lovlydig. Er dog tilhenger av "try before you buy" prinsippet og synes ikke alltid f.eks demoer av spill sier meg noe særlig om hvorvidt spillet er verdt penga mine eller ikke. Når det gjelder filmer ser jeg dem på kino og kjøper dem på DVD. Der jeg kanskje synder mest er musikk. Det er ikke lett å finne noe bra innenfor min musikk stil i Norge, derfor tyr jeg til nedlasting. Når jeg er i Nederland og England derimot legger jeg igjen en del penger ...for der er også utvalget tilstede :)

Lenke til kommentar
Dre@m_Lord: Medlem av HW.no-forumet siden; 31/10/2002 : 00:03

I følge avataren din, ble du medlem den 30. ikke 31 :!: Går klokken din noen minutter for fort?

5812188[/snapback]

Hmm, linja er kopiert direkte, og hos meg står det som i siggen. Klokka mi er nylig justert etter server... Vet ikke jeg... Registrering er vel noe man ikke kan justere i etterkant, den er fast uansett..

Lenke til kommentar

Jeg laster ned en del filmer serier musikk osv. Dette er for å se filmene og høre på musikken. Kjøper sjelden musikk og filmer lenger. Pirat nedlasting er ett vildig godt "alternativ" synes jeg. Heilt gratis å veldig små sjangser for å bli tatt. Så får jo se serier som kommer på norsk tv ett halvt år før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...