Gå til innhold

Enda en.... PC'en vil ikke starte.

aCa

Anbefalte innlegg

Har du kjøp alt samme stedet, kan du bare sende dem alt og be dem fikse det. Dette kan du selv om du ikke kjøpte den montert, fordi det er deres problem å finne ut hvilken av komponentene det er noe galt med så lenge du kjøpte alt fra dem.. Du trenger heller ikke å betale regningen for reparasjon hvis de ikke ga ettertrykklig beskjed om det på forrhånd. Personlig tror jeg du burde sjekke rammen. Hvis den er ødelagt nokk klarer ikke pc en å starte. Har du muliggheten til å prøve en annen rammbrikke? eller hvis du har et annet hovedkort med den type ram kan du prøve rammen om den fungerer der, eventuelt med programmet memtest86 http://www.memtest86.com

som sjekker rammen grundig.

Lykke til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-25 18:39, skrev aCa:

Ikke noen jumpere på det hovedkortet som ikke skal stå default som jeg har oversett? Jeg har nemlig ikke flyttet på noen jumpere fordi det så ikke ut som det trengtes.

Hvis du ikke har fikset det enda, så se i br.veiledningen om DIPswitchene. (Det fulgte kansje et ark med ved siden av.) Slet litt med å starte opp en pc hvor dette var feilen...

Lenke til kommentar

Har ikke fått testet CPU på annen PC enda. Men når jeg bruker min gamle AMD Duron 850 så skjer det noe mer enn tidligere. Da skrur ikke maskinen og viftene seg av med en gang. Da kommer det faktisk opp noe på skjermen. Men det bytter på å la meg komme inn i biosen og velge cpu speed før hele maskinen henger seg eller så kommer det bare opp en _ strek oppe i venstre hjørne uten at noe mer skjer. Den bare henger. Arg nå som jeg trodde jeg hadde funnet feilen. Jeg tror det neste jeg bør prøve er å finne noen med noen DDR brikker jeg kan låne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...