Gå til innhold

Enda en.... PC'en vil ikke starte.

aCa

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bestil meg nye deler til PC. Men jeg får den ikke til å starte. Eneste som skjer er at Pcen så vidt begynner å starte også skrur den seg av med en gang.

Jeg har tatt ut alle delene men får den ikke til å starte. Jeg har til og med prøvd å starte den med bare hovedkort og CPU. Men det samme skjer uansett. Hovedkortet jeg har er Asus A7V8X og CPU er AMD XP2000+. Ikke noen jumpere på det hovedkortet som ikke skal stå default som jeg har oversett? Jeg har nemlig ikke flyttet på noen jumpere fordi det så ikke ut som det trengtes.

Forslag. Kan det være defekt hovedkort, CPU eller noe jeg gjør feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den slår seg av med en gang. Altså jeg ser viftene etc begynner å gå med stenger med en gang før jeg får noe opp på skjermen. Har prøvd annet skjermkort også så ikke det som er feil. Leds har jeg prøvd en del forskjellig så tviler på at det er problemet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-25 20:35, skrev hårek:

Du har vel husket å sette HK på spacere? Har hørt om de som skrur det rett på bunnplata, og da vil jeg anta at symptomene blir slik.

Hehe, takk gud for at disse sitter godt fast på Chieftec Matrix kabinett. Hadde jeg greid å fått løs disse så hadde hk vært rett på bunnplata nå :razz:

Heldigvis så skjønte jeg til slutt at de skulle sitte fast

Lenke til kommentar

Hmm...

Har hatt det samme problemet...

Kan jo være at strømforsyninga er shot. Det skjer. Den kan være for daff, eller rett og slett gåen fra fabrikk. Det har skjedd meg og _herregud_ så lang tid jeg brukte på å finne ut at det var den... :sad:

Det kan muligens være et eller annet kort som lager *******. Ta ut alt unntatt skjermkort og prøv 1 og 1.

Det kan være at en minnebrikke er gånner?

Grillet Cpu, kanskje? Ta en titt, det er ikke umulig.

Lykke til :smile:

Lenke til kommentar

Ikke PSU som er gåen. Har testet med annen PSU.

Som sagt tidligere har jeg også testet med annet grafikk kort også.

Hovedkortet står på spacere ja. Har bygd omtrent 20 pcer tidliger :smile: Har bare ikke vært borti dette før...

CPU vifta får strøm fra CPU_fan1.

Har prøvd å starte uten minne brikker også. Samme skjer da også.

Tror nok jeg må ta av kjøleribba og sjekke CPU. Men jeg er nok redd HK er gått hvis CPU ser ok ut. Men tror jeg venter med å rive av min pal8045 til senere. Drar en uke til london i morgen så gidder ikke ta ut hovedkortet og skru av pal'en i kveld. Hadde bare et lite håp om at noen hadde noen gode forslag....

Lenke til kommentar

Hva med å resette CMOS med jumperen på HK?

Noen bioser er innstilt slik at den skrur av maskinen dersom den ikke får input fra CPU viften koblet til FAN1.

Har du en vifte som sender turtallet til HK? Noen vifter har ikke den funksjonen, mens enkelte vifter med turtall på under 2000 o/m ikke registreres av enkelte HK.

Lenke til kommentar

Ok, har ikke prøvd å resete CMOS. Jeg tok nå å satte jumperen på reset. Når jeg prøvde å starte den fungerte ikke det. Når jeg flyttet den tilbake skjedde det samme igjen, den vil ikke komme ordentlig igang, varer bare noen sec.

Vifte på CPU er Papst vifte, 69m³/time, 32 dB(A). Den har turtall på 3100.

Lenke til kommentar

Leste litt mer tror jeg misforsto hvordan jeg resetet CMOS. Nå prøvde jeg å skru av maskin, ta ut batteri. Bytte på jumper. Så sette batteri inn igjen og flytte jumperen tilbake. Vet ikke om det funket eller ikke. Fungerte i hvertfall ikke.

Kan også nevne en annen ting. Når jeg har prøvd å starte maskinen en gang. Altså viftene begynner, så er det umulig å starte den igjen uten å kutte strømmen.

Lenke til kommentar

hk'et har tatt kvelden...

dessverre for deg..

har hatt det samme problemet, og lest utallige poster... skade på hk og/eller antistatisk elektrisitet.. søk litt på forumet.. kanskje du finner noe hjelp der...

utrolig frustrerende, dette har jeg også som sagt vært gjennom... send inn korte tog si det avr DOA...

alexio

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

ARG.... har nå fått igjen hovedkort etter å ha sendt den inn som DOA.... fikk den tilbake i samme tilstand og en regning på arbeidstiden! Ok pengene er ikke noe problem men jeg må få den til å fungere. De hadde testet den og fikk den til å fungere bra. ARG... hehe begynner å bli LITT lei kan man si.

Lenke til kommentar

gah, jeg sliter med akkurat samme problem på et 845pe max2 msi kort, håper å få testet CPU på en annen maskin i dag. Har ellers gjort den samme feilsøkingen du har gjort uten å finne feilen.

Frustrerende for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...