Gå til innhold

TES: Hvordan overleve lenge? dør hele tiden

Anbefalte innlegg

Hei.. har dette spillet på 360 og elsker det helt sykt.. men lurer på litt.. jeg dør nesten hele tiden..

er en warrior med warrior som class.. skikkelig badass fighter :p

men jeg har et spell som jeg startet med, at jeg kan heale meg litt.. den suger jo opp magicka'en min, og jeg blir healet bare litt.. dette er plagsomt under fighter da jeg hele tiden dør..

må jeg på en måte "traine" meg opp i skillen ?

spm2)

Hvordan lvl'er jeg ? er lvl 1, og har spillt det i mange timer... er i en gate of oblivion ved en quest jeg skulle til, men er litt vanskelig.. siden jeg er lvl 1.. hvordan lvl'er jeg ? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok Gate of Oblivion som lvl 1, riktignok med pil og bue. Det var ikke lett, krevde en del save'n load. Det som er litt kjedelig er at fiendene dine går opp i level i samme (eller er det nesten samme) takt som deg, dvs at vanskelighetsgraden forblir relativt konstant selv om du går opp i level. Jeg kunne tenkt med at fiendene går opp i level med en lavere faktor ifht til deg, f.x. 0,95.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at et tohandsvåpen er nærmest ubrukelig. Jeg slår alt og alle med skjold og enhandet øks/klubbe. :)

Bruk høyre museknapp aktivt, for å si det sånn :p

EDIT: Åja, du sitter på en XBOX. Bruk <insert block-key here> aktivt!

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut at et tohandsvåpen er nærmest ubrukelig. Jeg slår alt og alle med skjold og enhandet øks/klubbe. :)

Bruk høyre museknapp aktivt, for å si det sånn :p

5810653[/snapback]

og hva gjør høyre musknapp? har spillet på 360..

Lenke til kommentar
Les innlegget mitt om igjen. Jeg har redigert det, nå :p

5810671[/snapback]

ok.. block knappen altså :p "LT" knappen.. bruker den ofte.. den er veldig kjekk og ha for og si det sånn :p

EDIT: hvordan kan jeg unngå firespells? de tar jeg hele tiden.. og det er derfor jeg ikke får healet meg.. siden den skader MANGE ganger så mye som jeg får healet meg

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Som assassin har jeg ikke så mye erfaring med 2h våpen. Men bruker 1h+skjold i rene melee fights. Eller bare kiter rundt og skyter med bua.

Det som er så kult med spillet er at en ser tydelig når fienden angriper så man kan block/parry, men kan hende fienden slår litt hardt/svakt så du blir kanskje kasta tilbake eller får bra sjanse til motangrep :)

Har nå spilt 20ish timer men ikke vært ved første oblivion port:) Vil anbefalle å utforske litt først, trene litt skills og skaff litt fire resist items/potions før jeg drar dit.

Fiendene skalerer vel med lvlen din men blir fremdeles litt enklere hvis man ikke klarer å dodge brannballene :>

Lenke til kommentar
Som assassin har jeg ikke så mye erfaring med 2h våpen. Men bruker 1h+skjold i rene melee fights. Eller bare kiter rundt og skyter med bua.

Det som er så kult med spillet er at en ser tydelig når fienden angriper så man kan block/parry, men kan hende fienden slår litt hardt/svakt så du blir kanskje kasta tilbake eller får bra sjanse til motangrep :)

Har nå spilt 20ish timer men ikke vært ved første oblivion port:) Vil anbefalle å utforske litt først, trene litt skills og skaff litt fire resist items/potions før jeg drar dit.

Fiendene skalerer vel med lvlen din men blir fremdeles litt enklere hvis man ikke klarer å dodge brannballene :>

5810760[/snapback]

hvor trener man opp skills ?

så med det at fiendene lvler samtidlig som meg, betyr det at man teoretisk sett man kan gå igjennom spillet som lvl 1? :p

EDIT:. men hvordan lvler jeg ? bare og slå og drepe?

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Tror nok det er en læringssak, hvis du dør mye. Jeg har spilt mye Morrowind og jeg har enda ikke dødd i Oblivion, spiller på normal vanskelighetsgrad. Syns faktisk det er litt lett for normal, så jeg har stilt den opp i enkelte situasjoner.

Husk å sov for å gå opp i level da. Hvis ikke kan det bli veldig vanskelig :D

EDIT: Forresten, jeg har dødd en gang, hadde litt problemer i en dungeon en gang, heh.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Tror nok det er en læringssak, hvis du dør mye. Jeg har spilt mye Morrowind og jeg har enda ikke dødd i Oblivion, spiller på normal vanskelighetsgrad. Syns faktisk det er litt lett for normal, så jeg har stilt den opp i enkelte situasjoner.

Husk å sov for å gå opp i level da. Hvis ikke kan det bli veldig vanskelig :D

EDIT: Forresten, jeg har dødd en gang, hadde litt problemer i en dungeon en gang, heh.

5810835[/snapback]

må man sove for lvl'e ? finner jeg inn'en bare i storbyen eller ?

Lenke til kommentar
Du må sove for å lvl'e, ja. Inn er litt rundt omkring, men det er ikke bare på inn's du kan sove. Så lenge du finner en seng og du kan velge rest er det greit.

5810849[/snapback]

ahh cool... som du sikker merker har jeg ikke spilt noen av the elder scroll spillene før :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...