Gå til innhold

Hvordan er din forumhistorie?

svamp

Anbefalte innlegg

De fleste registrerte seg sikkert på forumet fordi de hadde et datalatert spørsmål eller problem. Hvor begynte du, og hvor har du flyttet deg eller endt opp senere?

PS. Er IKKE ute etter deres første post ;)

---

Da jeg registrerte meg i august 2003, var det for å få svar på et programmeringsrelatert spørsmål, og jeg begynte i kategorien Programmering>Visual Basic/QBasic.

Først var jeg bare aktiv der, i den grad en kan kalle "noen få poster i uka" for å være aktiv. Det første året på forumet var preget av mye lesing og lite posting.

8 måneder senere bevegde jeg meg over til Programmering>Web-design, HTML og CSS. Hadde lest der inne en god stund, men første post kom ikke før jeg ba om kritikk på min første webside.

Her inne likte jeg meg, og holdt meg der resten av året. Mot slutten av 2004 tittet jeg forsiktig innom Off Topic>Søppel, forumet man i WDS stort sett lo av.

Etter litt research tror jeg min første post her var i tråden "Din hatbås".

Her må jeg, til tross for propagandaen i WDS :D, ha funnet ut at det var bra å være, for det gikk ut over min aktivitet på resten av forumet, som ble redusert til nesten null etter at jeg postet i SO for første gang den vinteren. :wee:

Nå er jeg fremdeles her, og er innom andre kategorier av og til med en og annen post. I tillegg til OT er det vel fotodelen jeg leser mest i.

---

Hvordan er din forumhistorie? :)

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Postet 20/4/2002:

Hei!

Det har plutselig blitt umulig å installere windows xp på maskinen min, hele systemet henger seg etter første reboot!! Altså den kopierer de første install-filene fra cd'n til hd, så kjører resten fra hd'en. Det som da skjer er at startup-filene lastes inn (xp kernel, ntfs file system, scsi driver etc etc), så står det "Setup is starting Windows..." og BOM så henger alt. Caps lock funker ikke, ctrl+alt+del funker ikke. Kan dette være et hardware-problem? Har installert samme versjonen på maskinen min for leeeenge sida, men gikk tilbake til Me for noen mnd siden. Det kræsjer litt for ofte nå :smile:

Eneste hardwaren jeg har byttet siden sist er mere RAM.

Jeg har aldri hengt rundt bare en del av forumet, har alltid brukt "Mine innlegg" eller "siste 24 timer" og svart på ting i alle delene.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Fikk konto her uten aa skrive noe veldig lenge, saa stilte jeg ett spoersmaal, fikk svar, og ble inaktiv.

Saa begynte jeg aa lese om overklokking og kjoeling, og diskuterte litt der. Saa var jeg veldig aktiv i ny pc-kategorien, saa gikk det i spill (R:TW), saa litt her og der, og saa off-topic. I dag er jeg uten tvil mest aktiv i off-topic, med kameradelen paa en god andreplass.

Foerste post jeg kan huske aa ha skrevet er om forskjellen paa LCD og TFT ( :p ), og posten var plassert i nettverkskategorien :cool:

Foerste post jeg finner er en om et vanskelig nettspill.

Lenke til kommentar

Jeg registrerte meg først på amobils forum, der jeg naturlig nok var ute etter å snakke om mobil. Jeg beveget meg senere over mot bildelen av forumet hvor jeg var ganske så aktiv i bl.a. "gjenkjenner du bilen", og jeg smatt litt etter litt over i off-topicdelen.

Og nå har jeg vel ingen faste tilholdsted.

Lenke til kommentar

En kompis er bruker her, og jeg skjønte det at dette var et greit sted å spørre om hjelp om datarelaterte problemer, så jeg registrerte meg også da jeg trengte hjelp til fjerning av *.dll-filer.

Ellers har jeg vimset gjennom de fleste deler av forumet.

Lenke til kommentar

Min historie startet da jeg surfet mye på tull.no for 1 år siden.

Jeg sjekka den menyen til siden der det sto "Søstersider"

Jeg gikk litt nedover, og så amobil.no. Jeg var jo ganske interessert i mobiler da, så jeg gikk innom amobil.no. Etterhvert så gikk jeg inn på amobil.no hver dag og leste på forumet, leste tester, sjekka prisguiden osv. Til slutt ville jeg registere meg på forumet, og da gjorde jeg det.

Jeg hang bare i mobil-delen før, men nå er Off topic mitt faste tilholdssted. :)

Lenke til kommentar

Hørte det av andre som hadde bruker på hw, jeg synstes det så ut som et koselig forum, så jeg registrerte meg..

Og den kabinett frik`en jeg er, er det jo muligheter for å hjelpe andre, eller få hjelp selv om det skulle bli nødvendig..

Stor trives her iallefall..

Morsomt å følge med på worklog`er, å gi komentarer til de som lager noe bra..

Før jeg fikk internett i hjemmet sikla jeg på andre som hadde internett, to første tinga jeg gjorde når jeg fikk internett var å fikse msn, og bruker på hw.no...

Lenke til kommentar

Startet vel at jeg ble anbefalt denne siten... Har vært her mer eller mindre siden.. Vandrer litt mellom de forskjellige delene.. Kun det siste året jeg har vandret inn på OT, er ikke lenge siden jeg rundet 1000 innlegg..

Ellers har jeg brukt forumet til å hjelpe og å få hjelp...

Lenke til kommentar

Jeg postet første post her da jeg skulle kjøpe meg ny PC for ca 2 år siden, og fikk gode svar på mine spørsmål. Deretter roet det seg ned, og mitt PC-bruk gikk bare til Counter Strike.

-Deretter ble jeg mer aktiv, spesielt i lesinga. Dette var vel i slutten av -04, starten av 05. Da leste jeg og lo en del i OT, uten at jeg ble noe særlig mer aktiv i postinga.

-Jeg brukte særlig funksjonen "Vis nye poster" og brukte mye tid på å hjelpe de som hadde PC-relaterte spørsmål.

-Etter hvert ble det mer OT-baren, og i sommer skjedde det noe skummelt...

-Jeg begynte med WOW, og da økte postcounten i WOW-forumet drastisk. Etter sommeren -05 har jeg holdt meg i wow, og ot-delen. Jeg leser en del innafor kultur-delen, og prøver å holde meg aktiv i diskusjoner. PC-delen er egentlig ganske uviktig for meg nå, men jeg skal bli mer aktiv i diskusjonene, enn bare å lese masse piss.. min visjon:/

Lenke til kommentar

Begynnte med at jeg leste mye på overklokking.no/hw.no sine sider og ble mer intressert i overklokking osv. Etter at jeg hadde lest og lært på forumet registrerte jeg meg litt før jula 2004. Har for det meste hjulpet og svart i tråder, har ikke startet så mange selv. :)

Kan vel si at jeg hadde verdens mest latterlige brukernavn for inntil en måned siden ca. :)

Endret av Islanbadsj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...