Onyx Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hei! Leste i VG i går om at alternativ behandling, i dette tilfeldet akupunktur, var bra for ryggen. (Nakke, rygg og korsrygg). Så, er det noen som har prøvd akupunktur for behandling av rygg? Personling så har jeg litt vondt i korsryggen av og til, spessielt etter at jeg har trent noen ganger. Har veldig lyst til å oppsøke en lege om dette, siden det skal hjelpe så godt. Dog er det ikke helt fristenes med tanke på de nålene han/hun kommer til å stikke i meg. Gi meg gjerne en tilbamelding God helg. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 du kjenner nesten ikke nålene, du ligger ikke der og har det vondt... Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg har fått akupunktur som behandling til en ryggeplage jeg hadde. Det gjør ikke vondt, og det virker. Anbefales. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Ikke i ryggen, men jeg har prøvd akupunktur. Til og med med strøm i nålene. Det er absolutt ikke vondt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) alt etter som om du prøver triggerpunk-akkupunktur (som er den vitenskapelige), eller den "overtroiske". jeg har testa triggerpunkt-akkupunktur og det gjør vondt. Først så leter han etter triggerpunktet med fingern, når han har funnet det så stikker han mange ganger på det området og da skal du si når det gjør mest vondt. ja.. det var vondt! derfor jeg nå heller får akkupressur, som jeg synes funker like greit, og er langt fra like vondt. edit: jeg har bare testet triggerpunktakkupunktur hos tre forskjellige fysioterapauter. Endret 26. mars 2006 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg synes tvert om det var sabla deilig å ligge der og døse etter en slitsom dag. Det var sikkert den «overtroiske» varianten jeg prøvde, for det virka ikke for fem flate.. :-| Dyrt var det også. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg synes tvert om det var sabla deilig å ligge der og døse etter en slitsom dag.Det var sikkert den «overtroiske» varianten jeg prøvde, for det virka ikke for fem flate.. :-| Dyrt var det også. 5814548[/snapback] Haha, samme oppfattning her. Utrolig deilig, det er en slags rus nesten. Effekten var heller laber. Men jeg ble veldig avslappet. Så det hjelper nok mot stress og den slags. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 poenget med akkupunktur (sånn som jeg har forstått det) er at man skal bekjempe smerte med motsmerte. min fysio bruker å trykke på et triggerpunkt (det er hvor flere nerver ligger oppå hverandre så det gjør veldig vondt å trukke der) som er nær det vonde stedet. etter da 1 min med trykking så er det området blitt bedøvd, og han han da løse opp stive muskler uten at man ligger å hyler av smerte anbefaler å gå til en fysio, det er iallefall vitenskapelig bevist det de driver på men, og ikke noe munn-til-munn healing ting som involverer all slaks merkelige krefter som ingen har hørt om før. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) I mitt tilfelle så fungerte det helt ypperlig. Hadde store smerter i armene, men etter tre-fire behandlinger så gikk det helt bort. Etter første behandling så klarte jeg faktisk å bevege armene uten at det gjorde så hemningsløst vondt som før behandling. Kjente ikke noen smerte jeg, men jeg skal gi deg et godt råd! GÅ alene! Jeg i mitt tilfelle hadde med meg en kompis (som måtte kjøre meg ettersom jeg ikke klarte å bevege armene) som var med inn mens vi holdt på. Etter at hun satte nålene i meg, så gikk hun ut en stund. Kompisen min som syntes dette så temmelig morsomt ut, begynte å fleipe om dette slik at jeg også begynte å le. Å le eller på noen annen måte bevege seg mens man har ca 15 nåler i armer og ben er ikke å anbafale.......det RIVER! Så gå alene og tenk triste tanker.... Endret 28. mars 2006 av MrVilla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå