Hoa Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg har et problem Når jeg starter maskinen booter den fra windows cd, går det bra. men når du får valget "trykk enter for å installere windows xp" og gjør det finner den ikke noen hard-disk........ I bios er det jeg kan finne av sata enable. Ide disker fungerer alt. på hoved kortet er det 2stk sata porter og 2 stk serv porter, hva er forskjell på sata og serv porter? under instalasjonen har jeg sata disken på sata1 porten. Hovedkortet heter MSI K8T NEO ms-6702 V 1.0 Takker for alle forslag. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Du må installere drivere for sata...de finner du på sida til MSI og/eller på cd'en som fulgte med hovedkortet. Hjemmesida til msi: www.msi.com.tw (tror jeg) Edit: Du må sannsyneligvis boote fra FDD. Endret 25. mars 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Hoa Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 er ikke så reser på dette, skal man da boote med en cd med de driverne på?? eller med floppy?....... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Du må sansyneligvis boote fra floppy Lenke til kommentar
Hoa Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 ok, Tusen takk for hurtig svar:) skal teste dette så fort jeg får tak i en floppy Takk takk Lenke til kommentar
Hoa Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Har nå fått tak i en floppy, men finner ikke driver, er det noen som kan hjelpe meg å finne en slik driver til dette kortet http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=496&kind=1 Disken jeg prøver og instalere windows på er en slik http://www.westerndigital.com/en/products/...asp?DriveID=189 Må man bruke en bumper?? Oppdaterte bios i dag, da finner jeg disken i boot menyen i bios, der står det (RAID) forran disk navnet. men det samme skjer når jeg får beskjed om å trykke enter for å instalere windows xp, ( finner ingen disk) (PS. jeg booter fra cdrom) Endret 26. mars 2006 av Hoa Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Pleier å følge med en cd eller diskett med hovedkortet, legg den filen som trengs for s-ata controlleren på en floppy og trykk F6 under win-install, så sett inn floppy, da skal det gå bra. Ta og kikk innpå den medfølgende cd-en med hovedkortet, er nesten sikker på at det ligger noe du har bruk for der. Lenke til kommentar
Hoa Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Pleier å følge med en cd eller diskett med hovedkortet, legg den filen som trengs for s-ata controlleren på en floppy og trykk F6 under win-install, så sett inn floppy, da skal det gå bra.Ta og kikk innpå den medfølgende cd-en med hovedkortet, er nesten sikker på at det ligger noe du har bruk for der. 5815957[/snapback] finner ikke igjen cden som fulgte med, er blitt borte etter utallige flyttinger:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå