Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installere Windows på sata disk

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem :cry:

Når jeg starter maskinen booter den fra windows cd, går det bra. men når du får valget "trykk enter for å installere windows xp" og gjør det finner den ikke noen hard-disk........

I bios er det jeg kan finne av sata enable.

Ide disker fungerer alt.

på hoved kortet er det 2stk sata porter og 2 stk serv porter, hva er forskjell på sata og serv porter? under instalasjonen har jeg sata disken på sata1 porten.

Hovedkortet heter MSI K8T NEO ms-6702 V 1.0

Takker for alle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må installere drivere for sata...de finner du på sida til MSI og/eller på cd'en som fulgte med hovedkortet.

Hjemmesida til msi: www.msi.com.tw (tror jeg)

Edit: Du må sannsyneligvis boote fra FDD.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Har nå fått tak i en floppy, men finner ikke driver, er det noen som kan hjelpe meg å finne en slik driver til dette kortet http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=496&kind=1

Disken jeg prøver og instalere windows på er en slik http://www.westerndigital.com/en/products/...asp?DriveID=189

Må man bruke en bumper??

Oppdaterte bios i dag, da finner jeg disken i boot menyen i bios, der står det (RAID) forran disk navnet. men det samme skjer når jeg får beskjed om å trykke enter for å instalere windows xp, ( finner ingen disk)

(PS. jeg booter fra cdrom)

Endret av Hoa
Lenke til kommentar

Pleier å følge med en cd eller diskett med hovedkortet, legg den filen som trengs for s-ata controlleren på en floppy og trykk F6 under win-install, så sett inn floppy, da skal det gå bra.

Ta og kikk innpå den medfølgende cd-en med hovedkortet, er nesten sikker på at det ligger noe du har bruk for der.

Lenke til kommentar
Pleier å følge med en cd eller diskett med hovedkortet, legg den filen som trengs for s-ata controlleren på en floppy og trykk F6 under win-install, så sett inn floppy, da skal det gå bra.

Ta og kikk innpå den medfølgende cd-en med hovedkortet, er nesten sikker på at det ligger noe du har bruk for der.

5815957[/snapback]

finner ikke igjen cden som fulgte med, er blitt borte etter utallige flyttinger:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...