Gå til innhold

Canon Ixus 700.. eller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

hei!

nå er jeg tilbake igjen :whistle:

og jeg har fortsatt ikke kjøpt noe kamera. jeg fikk lånt ett når jeg var i tyskland.

jeg lurer på om fujifilm f11 (pris 2400kr) er et godt kjøp nå? skal snart til syden :)

eller burde jeg vente på at prisen på kameraer sånn som canon 800 går ned i pris? jeg så testen av kameraet..

forresten? hva er optisk bildestabilisator? noe man absolutt burde ha? :blush:

hvis noen anbefaler noe annet veldig sterkt så er det bare å rope ut :thumbup:

mvh isabel

Lenke til kommentar

Optisk bildestabilisator er en teknikk som gir deg klarere og skarpere bilder. Vi har vel alle tatt bilder med mye zoom eller uten blitz/med dårlig lys, som har blitt uklare. Altså at de virker "smurt utover" som om en skulle ristet på kameraet da bildet ble tatt.

En bildestabilisator reduserer denne "utsmøringseffekten" ved å kompensere for bevegelser du gjør når du holder kameraet slik at bildene blir klarere og skarpere, noe som igjen har kjempemye å si for bildekvaliteten.

Du kan finne mer informasjon om hvordan en optisk bildestabilisator fungerer her:

http://www.canon.com/bctv/faq/optis.html

Hvis du går helt til bunnen av websiden er det noen animasjoner der som viser prinsippene i praksis.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Gjest Slettet+32asd4f
På Gardermoen.. du må nok legge til litt i forhold til nettbutikkene, men de stiller med 2 års verdensgaranti på produktene sine.

Disse er da ofte dyrere enn vanlige butikker, selv med tax-free. Og verdensgaranti har ingenting å si om du mister fem års reklamasjonsrett (tax-free butikkene ligger i internasjonal sone, og her gjelder muligens ikke norsk kjøpslov).

5821049[/snapback]

Det er ikke tax-free i butikken på Gardermoen. Folk tror det bare er tax-free fordi det ligger på en flyplass :nei: De har også en butikk på innlandsiden. og i begge butikkene gjelder norsk kjøpslov. At du i det hele tatt kan tro noe annet er et under for meg :wallbash:

Lenke til kommentar
tax-free butikkene ligger i internasjonal sone, og her gjelder muligens ikke norsk kjøpslov).
og i begge butikkene gjelder norsk kjøpslov. At du i det hele tatt kan tro noe annet er et under for meg :wallbash:
Jeg skrev "muligens" som i "det er mulig". Jeg "tror" verken det ene eller det andre.

At du i det hele tatt gidder å bumpe en så gammel tråd bare for å komme med en såpass dum og lite gjennomtenkt kommentar, er et under for meg :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...