Gå til innhold

Canon Ixus 700.. eller?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å kjøpe et nytt digitalkamera.

Kameraet skal brukes til:

- fest

- ferier

- litt naturbilder

Jeg har sett på Canon Ixus 700. Det koster 2500kr for øyeblikket.

Jeg har også sett på Fujifilm F10 til kr 2400.

Hvilket av kameraene tåler mest? da tenker jeg på festing og slikt.. det hender ofte at folk skal se på bildene og tar litt med fingrene på linsehuset og sånt.

Hvordan er ixus'en når det gjelder å ta bilder inne i litt mørke rom/steder? Blir bildene veldig fort uskarpe?

Jeg er veldig usikker på hvilke av kameraene som passer best til mitt bruk.

Noen forslag :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har planer om å kjøpe et nytt digitalkamera.

Kameraet skal brukes til:

- fest

- ferier

- litt naturbilder

Jeg har sett på Canon Ixus 700. Det koster 2500kr for øyeblikket.

Jeg har også sett på Fujifilm F10 til kr 2400.

Hvilket av kameraene tåler mest? da tenker jeg på festing og slikt.. det hender ofte at folk skal se på bildene og tar litt med fingrene på linsehuset og sånt.

Hvordan er ixus'en når det gjelder å ta bilder inne i litt mørke rom/steder? Blir bildene veldig fort uskarpe?

Jeg er veldig usikker på hvilke av kameraene som passer best til mitt bruk.

Noen forslag  :hmm:

5810289[/snapback]

Hadde samme valget sjøl, men kjøpte F10.

Brukt det i ei helg hittil, og er happy enda da :p

Lenke til kommentar

men jeg lurer fortsatt på hvilket kamera som er mest robust og tåler litt.. og hvordan ixus'en fungerer i mørke rom/steder?

vær så snill å svar og si din mening!

Jeg må kjøpe kameraet i morgen siden jeg skal til tyskland på tirsdag :O

Lenke til kommentar

Kameraet så fin ut, men det ligger over min prisklasse.

Jeg skal holde meg til rundt 2500kr. Ikke noe mer om nødvendig. Jeg må jo kjøpe minnekort også.

Men er det ingen flere som har noen meninger? Forslag?

Jeg tror jeg snart går for ixus'en hvis ikke noen overbeviser meg skikkelig slik at jeg venter til påskeferien.

Grunnen er at jeg tror ikke jeg kan finne F10 i vanlige butikker til en pris på 2500kr.

Lenke til kommentar
En ting er sikkert, F10 fungerer mye bedre "på mørke steder", som du skriver i et av dine innlegg. Det er det eneste kompaktkamera som klarer å undertrykke den verste støyen ved høy iso.

5816818[/snapback]

Foresten, noen som vet hvordan de klarer det? Hvorfor bruker ingen andre produsenter samme teknikk? Har lurt litt på det der faktisk. For så vidt jeg vet, har de like stor bildebrikke som f.eks Canon Ixus 750 og Nikon Coolpix P1/P2 (har ikke testet Fuji'en selv, men har hørt dette med lav støy før her på forumet).

Lenke til kommentar

uhuuuu :cry: de hadde ikke flere ixus 700-kameraer igjen på japan photo, helt utsolgt!

hvordan går det an å ha sånn uflaks :no:

dette var ikke noe morro. nå får jeg ikke tatt noen bilder i tyskland, hvis ikke lykken løper tilbake til meg og jeg finner et billig ixus 700 eller billig fujifilm F10 med ett billig minnekort på gardermoen eller i tyskland.. men det er vel like sannsynlig som at jeg skal bli den neste statsministeren :dontgetit:

jeg er lei og sur :ermm: hjelp.

Lenke til kommentar
På Gardermoen.. du må nok legge til litt i forhold til nettbutikkene, men de stiller med 2 års verdensgaranti på produktene sine.

Disse er da ofte dyrere enn vanlige butikker, selv med tax-free. Og verdensgaranti har ingenting å si om du mister fem års reklamasjonsrett (tax-free butikkene ligger i internasjonal sone, og her gjelder muligens ikke norsk kjøpslov).

Lenke til kommentar

Du får ett års europeisk garanti, men må selv bekoste frakt til og fra verkstedet selv om du leverer det i Norge (med Postens satser kommer du nær 250 kroner). Du kan få en butikk til å gjøre det for deg, men det kan koste noen hundrelapper.

Du mister fem års reklamasjonsrett som vi har i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...