kyrsjo Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 http://www.elecdesign.com/Articles/Index.c...&ArticleID=5820 http://www.io2technology.com/ Problemet er at det står ikke hvordan de virker, bare noe med at de tar luft inn og "gjør noe med det" (ioniserer?) Noen som vet? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 "Man tar inn luft, skyter den ut igjen, og bruker luft og fotoner til å vise bildet" (fritt oversatt) -> høres litt suspekt ut. Slik det er beskrevet skulle jo en liten gjennomtrekk i huset eller en finger gjennom bildet forstyrre bildet kraftig. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Så litt fake ut. Kikka på videoene, og jeg ble langt fra overbevist. Men jeg har sett en annen teknologi på TV, der man forstøvet vann slik at man fikk en tynn vegg av veldig små vanndråper, og projiserte et bilde på dette. Det så ut til å fungere rimelig bra. Men helt Starwars er det ikke ennå. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Kunne sett en rekke bruksområder for flytende, bevegelige 2d-holografiske displayer. Ta bare en lab, eller et klasserom. Da kan du ha en prosjektor i taket, og skjermen "følger etter deg" hvor en du måtte bevege deg. Bare tenk kjemi, samle kjemikalier - "handlelista" henger i lufta ved siden av deg, uten at du behøver å frykte å søle den ned. Eller andre ting hvor du vil slippe å ha noe å holde reint, som kan komme i veien - tenk en operasjonssal f.eks? Finnes sikkert en hel haug med andre bruksområder også. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Men jeg har sett en annen teknologi på TV, der man forstøvet vann slik at man fikk en tynn vegg av veldig små vanndråper, og projiserte et bilde på dette. Det så ut til å fungere rimelig bra. 5812049[/snapback] Faren min var på et spektakulært lysbildeshow i Helgeroa for noen år siden. Der ble lysbildene vist på en vegg av vann i en eller annen form. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå