Gå til innhold

TES: Oblivion ytelse m 7900GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer å kjøpe meg en ny stasjonær pc senere i år og da kjøper jeg antagelig 7900GT siden det har en grei pris og yter ganske bra... så det jeg lurte på er, ca hvordan ytelse kan jeg forvente meg? har tenkt å parre den med en X2 3800+ og 2GB ram.

5809920[/snapback]

 

Tipper du kan forvente å kjøre alt fullt uten større problemer :w00t:

Endret av FloppyDisk
Lenke til kommentar

Ikke alt på fullt, men nesten. Det er enorm forskjell på framerate ute og inne i Oblivion. Jeg kan ikke kjøre 1280x1024 og HDR med akseptabel framerate utendørs og med fakkel inne. Samme oppløsning med 4xAA og bloom fungerer greit, men jeg sliter litt i de tyngste scenene.

Lenke til kommentar

Spiller Oblivion på 1stk Club3D 7900GT 450/1320 @ 500/1500. 2stk AMD Opteron 252 (2 x 2.6GHz) , 4GB RAM.

Jeg ligger ca. på 40-50 FPS ute i de tyngste scenene. Inne er det 60-80 FPS.

 

Alle effektene er på fullt, Bloom + Lightning, 4xAA, 16xAF i 2560x1024 ;P

 

Genialt at Oblivion støtter dual. Har også utført de tweak greiene som står på Elderscrolls forumet.

 

Må nesten ha 1stk 7900GT til :p

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

høres lovende ut. og jeg er ikke så kresen på oppløsning så tror kanskje jeg faktisk kjører det i 1024 med alt av effekter på maks, og AA+bloom evnt høyere oppløsning og HDR istedefor AA+bloom. høres lovende ut hvertfall. :D

 

dette spillet kom forresten nesten litt tidlig ut iforhold til hardware da.. når folk med dual 7900gtx og dual core cpus med 2GB ram + sliter i høye oppløsninger sier det litt om hvor krevende det er ... om ett års tid kan vi nok kjøre det smuuud med nyeste hw'en.. :D :D minner meg litt om far cry, i begynnelsen klarte ingen kort å få noe særlig over 50fps i det når du kjørte opp oppløsningen og kjørte det i high \ very high.. men nå kan laptopen min kjøre det greit :p

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
høres lovende ut. og jeg er ikke så kresen på oppløsning så tror kanskje jeg faktisk kjører det i 1024 med alt av effekter på maks, og AA+bloom evnt høyere oppløsning og HDR istedefor AA+bloom. høres lovende ut hvertfall. :D

 

dette spillet kom forresten nesten litt tidlig ut iforhold til hardware da.. når folk med dual 7900gtx og dual core cpus med 2GB ram + sliter i høye oppløsninger sier det litt om hvor krevende det er ... om ett års tid kan vi nok kjøre det smuuud med nyeste hw'en.. :D :D minner meg litt om far cry, i begynnelsen klarte ingen kort å få noe særlig over 50fps i det når du kjørte opp oppløsningen og kjørte det i high \ very high.. men nå kan laptopen min kjøre det greit :p

5811971[/snapback]

 

1600*1200 & HDR>>>>>>Bloom & AA visuelt sett. Det kan ikke måle seg engang.

Lenke til kommentar
Ikke alt på fullt, men nesten. Det er enorm forskjell på framerate ute og inne i Oblivion. Jeg kan ikke kjøre 1280x1024 og HDR med akseptabel framerate utendørs og med fakkel inne. Samme oppløsning med 4xAA og bloom fungerer greit, men jeg sliter litt i de tyngste scenene.

5810588[/snapback]

 

 

 

Merkelig...

 

Har også x1800xt 512 og kjører alt på fullt, uten problemer.

HDR, 1280*1024. Merker ikke noe framerate-drops...

Hvertfall ikke inne, uansett fakkel/lys.

 

Har ellers en amd 3700 og 2gb ocz gameredition-ram.

Lenke til kommentar
Ikke alt på fullt, men nesten. Det er enorm forskjell på framerate ute og inne i Oblivion. Jeg kan ikke kjøre 1280x1024 og HDR med akseptabel framerate utendørs og med fakkel inne. Samme oppløsning med 4xAA og bloom fungerer greit, men jeg sliter litt i de tyngste scenene.

5810588[/snapback]

 

 

 

Merkelig...

 

Har også x1800xt 512 og kjører alt på fullt, uten problemer.

HDR, 1280*1024. Merker ikke noe framerate-drops...

Hvertfall ikke inne, uansett fakkel/lys.

 

Har ellers en amd 3700 og 2gb ocz gameredition-ram.

5812127[/snapback]

 

 

Hmm, det var rart ja, vi må kanskje få målt fps på skikkelig måte. Jeg har ingen problemer inne, kanskje litt med fakkel og HDR når det skjer noe. Ute hakker det litt i scener med kamp og gress, da har jeg også overklokket til 720/800 og 2,5 ghz noe som gir ca 10 000 3dmark05.

 

CPU og ram skal ikke ha noe særlig å si her, da GPU begrenser med så mye eye candy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...