Deadalus Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Har en bærbar pc(Compaq evo N600c) som jeg bruker på skolen i trådløst nettverk. Nå som jeg er hjemme vil jeg gjerne koble den til nett også. Problemet er at på skolen bruker jeg en intern proxy server. Og hjemme har jeg bare ADSL fra NGT. Skal det ikke da være bare å plugge i en TP og surfe? men det funker ikke. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Bruker Windows 98. Lenke til kommentar
Johan Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Prøv med dette. I tilkoblinsalternativene for internett; velg LAN innstillnger og hak av for automatisk konfigurasjon. Da vil den se etter en proxyserver når den starter. Finenr den ikke det vil den fortsette uten. For surfing hjemme er det værre På TCP/IP innstillinger for ditt LAN-adapter velg DHCP, hvis skolen har det. I alternate-private settings, skriver du inn en statisk IP, som brukes på ditt lan(192.168.x.x er vanlig, 10.x.x.x også) og maske 255.255.255.0 eller 255.0.0.0 for henholdsvis 192 osv og 10 osv. som standard gateway setter du IP,en til routeren din. Som DNS server bruker du de ISP'en din spesifiserte Har du en DHCP server i hjemmet, må du konfigurere den med standard gateway også. Lenke til kommentar
Deadalus Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Takk skal du ha for hjelpen Var de instillingene i lan-innstillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå