luser32 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hei Jeg har Ubuntu 5.10 på boxen min, men har veldig lyst til å prøve ut noen andre distrubisjoner også. Har lasta ned Fedora Core 5, og skal installere det. Men for å komme til poenget: Hvor mye av det gamle filsystemet burde jeg legge over på en egen partisjon, og bruke i Fedora, samtidig som jeg bruker det i Ubuntu? Hadde ihvertfall tenkt til å kjøre /home på en egen partisjon, men er det andre deler av filsystemet som også kan være lurt å "dele"? Til slutt, går det an at jeg har samme bruker i begge distrubisjonene? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hei Jeg har Ubuntu 5.10 på boxen min, men har veldig lyst til å prøve ut noen andre distrubisjoner også. Har lasta ned Fedora Core 5, og skal installere det. Men for å komme til poenget: Hvor mye av det gamle filsystemet burde jeg legge over på en egen partisjon, og bruke i Fedora, samtidig som jeg bruker det i Ubuntu? Hadde ihvertfall tenkt til å kjøre /home på en egen partisjon, men er det andre deler av filsystemet som også kan være lurt å "dele"? Til slutt, går det an at jeg har samme bruker i begge distrubisjonene? 5809757[/snapback] Jeg ville satset på å holde meg til /home/ som den den delte ressurs. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Du bør nok holde deg til å ha bare /home felles. For at det skal virke må brukeren ha samme userid (UID) på begge distroene. I tillegg kan det bli litt problemer hvis du har forskjellige versjoner av programmene på de to distroene, som da har forskjellige formater på konfigurasjonsfilene. Så jeg ville holdt meg til å ha forskjellig /home. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Okei, da blir det vel sånn da, får heller mounte den andre partisjonen:) Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Forresten, begynnte å tenke på noe... Det gjør vel ikke noe om de to distrubisjonene deler samme /home, så lenge jeg har to forskjellige brukere i hver distro? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 det er ingenting i veien for at du kan ha samme bruker, (bare pass på evt. å sette manuelt samme UID for brukeren) du kan også dele swap partisjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå