Gå til innhold

To Linux-distrubisjoner - samme /home?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har Ubuntu 5.10 på boxen min, men har veldig lyst til å prøve ut noen andre distrubisjoner også. Har lasta ned Fedora Core 5, og skal installere det.

Men for å komme til poenget:

Hvor mye av det gamle filsystemet burde jeg legge over på en egen partisjon, og bruke i Fedora, samtidig som jeg bruker det i Ubuntu?

Hadde ihvertfall tenkt til å kjøre /home på en egen partisjon, men er det andre deler av filsystemet som også kan være lurt å "dele"?

Til slutt, går det an at jeg har samme bruker i begge distrubisjonene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har Ubuntu 5.10 på boxen min, men har veldig lyst til å prøve ut noen andre distrubisjoner også. Har lasta ned Fedora Core 5, og skal installere det.

Men for å komme til poenget:

Hvor mye av det gamle filsystemet burde jeg legge over på en egen partisjon, og bruke i Fedora, samtidig som jeg bruker det i Ubuntu?

Hadde ihvertfall tenkt til å kjøre /home på en egen partisjon, men er det andre deler av filsystemet som også kan være lurt å "dele"?

Til slutt, går det an at jeg har samme bruker i begge distrubisjonene?

5809757[/snapback]

Jeg ville satset på å holde meg til /home/ som den den delte ressurs.

Lenke til kommentar

Du bør nok holde deg til å ha bare /home felles.

For at det skal virke må brukeren ha samme userid (UID) på begge distroene. I tillegg kan det bli litt problemer hvis du har forskjellige versjoner av programmene på de to distroene, som da har forskjellige formater på konfigurasjonsfilene. Så jeg ville holdt meg til å ha forskjellig /home.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...