Gå til innhold

Kjøre shell-kommandoer fra JAVA

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter og skriver et lite kontroll-program til ivtv-kortet mitt i java. Kortet styres normalt sett av kommandoer jeg kan gi (ivtvctl -blah blah, ivtvtune --blah blah), men hvordan kan jeg gjennom java gi disse kommandoene? Dvs. jeg trenger en api som jeg kan fore med en streng som jeg normalt sett ville skrevet i skallet, å gjerne få output'en tilbake også.

Har prøvd å google litt men fant det ikke, tipper mange her har vært borti dette før...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker! Skal se på det. Men det ser ut til at jeg switcher prosjektet over på python, ønsker å bruke et fritt miljø, og jeg får ikke eclipse til å sammarbeide med gtk-java/glade-java (som ser genialt ut, mye bedre enn swing...), selv om jeg har lagt inn -devel-pakker og hele pakka. Jaja. Vet at det funker, da eclipse selv er koda med gtk-java, og det kjører som bare det :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte jeg bare skulle komme tilbake og takke - prosjeket er nå i full sving. Har skrevet ca. 50% av backenden, og har begynnt på frontenden (bruker GTK). Bruker tipsene herifra for å styre ivtv og for å starte/avslutte mplayer (så ja, fant ut hvordan jeg kan skrive til standard input av et annet program)

Takk!

Prosjektet heter btw gIVTV og holder til på sourceforge.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg bare skulle komme tilbake og takke - prosjeket er nå i full sving. Har skrevet ca. 50% av backenden, og har begynnt på frontenden (bruker GTK). Bruker tipsene herifra for å styre ivtv og for å starte/avslutte mplayer (så ja, fant ut hvordan jeg kan skrive til standard input av et annet program)

Takk!

5891328[/snapback]

Merkelig :dontgetit:

Folk her i forumet kan programmere et par raketter til Uranus og tilbake men Norsk språk, det er vanskelig, det...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Takk!

5891328[/snapback]

Folk her i forumet kan programmere et par raketter til Uranus og tilbake men Norsk språk, det er vanskelig, det...

5891358[/snapback]

Hva mener du? Sikter du til at jeg jeg brukte engelske uttrykk "backend", og "frontend", forkortelsen btw., og egennavnene GTK, ivtv, mplayer, og standard output?

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Hva mener du? Sikter du til at jeg jeg brukte engelske uttrykk "backend", og "frontend", forkortelsen btw., og egennavnene GTK, ivtv, mplayer, og standard output?

5893887[/snapback]

Etter min mening maa man ikke oversette alt ihjel. Jeg f.eks. ville hatt store problemer hvis det mest tekniske betegnelsene innen informatikk hadde konsekvent faatt en norsk oversettelse, siden "alle andre" bruker de engelske uttrykkene. Dessuten skjoenner mannen i gata like lite om de faar en norsk oversettelse, siden betegnelsene krever en del bakgrunnskunnskap for aa kunne forstaa dem.

Lenke til kommentar

Takk!

5891328[/snapback]

5891358[/snapback]

5893887[/snapback]

Hehe ! Don`t worry, be happy.. :)

Feilpostet mitt innlegg, hadde tre forumposter åpen samtidig.....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...