freddy1 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Har satt opp den nye pc'n min i dag, alt starter og går bra. Men på hovedkortet er det et lite display som viser konstant FF. Noen som vet hva dette er/står for? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Kva hovudkort har du? Om du har eit Asus-kort meiner eg dette betyr at BIOS har overlevert kontrollen på maskina til operativsystemet. På Abit-kort betyr det at maskina har starta opp utan problemer. Endret 25. mars 2006 av zeph Lenke til kommentar
freddy1 Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Kva hovudkort har du? Om du har eit Asus-kort meiner eg dette betyr at BIOS har overlevert kontrollen på maskina til operativsystemet. På Abit-kort betyr det at maskina har starta opp utan problemer. 5809513[/snapback] Har et EPoX EP-9NPA+ Ultra.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Du kan trygt anta at det betyr "OK". Det er mange variasjoner på slike enkle displayer. De brukes av BIOS POST (Power On Self Test), som går gjennom en rekke punkter som skal testes. For hvert punkt teller man opp og viser det i displayet. 'F' er 15 hexadesimalt. Hvis det skjer noe galt så vil POST stoppe opp, og du kan da se av tallkoden hvor det har stoppet opp (men det hjelper vel egentlig lite, for det er ikke mye å gjøre med det uansett). 'FF' er altså det høyeste tallet som kan vises, så det er naturlig at det betyr at alt er OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå