Gå til innhold

Strømforsyning til 7800GS? Trenger til Oblivion!:D

darko77

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe et 7800 GS AGP nå, men har et par spørsmål...

For det første, hva krever dette kortet av strømforsyning? Har 350w nå, er det nok?

For det andre ser jeg to GS kort til salgs på komplett nå: den vanlige utgaven for 2995 kr og extreme-versjonen for 2895 kr. Noen som har peiling på hvorfor extreme-kortet med høyere ytelse blir solgt billigere?

Ser også at 7800 GT er noen hundrelapper billigere. Er det noen merkbar forskjell i ytelse på disse kortene? Og finnes 7800 GT også i AGP?

Forøvrig har har jeg et ASUS K8N-E Deluxe hovekort, AMD Sempron 1,6 Ghz CPU og (snart) 1, 5 Gb PC2700 DDR-DIMM RAM.

Setter stor pris på snarlig hjelp, vil kjøpe skjermkort idag! Trenger det til å kjøre spillet Oblivion, håper dette kan gjøre susen :D Hva tror dere, med resten av hardware jeg har?

PS: er noen fabrikanter å foretrekke over andre? Ser man kan kjøpe Club 3D sin versjon av kortet for 2513 på Amentio...

Endret av darko77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sempron prosessoren din er litt for svak for at den skal klare å drive 7800GS heilt ut. Minnet ditt vil også være ein liten flaskehals.

7800GT finst ikkje til AGP.

5810295[/snapback]

Hmm...når det gjelder minnet: har 512 PC2700 RAM nå, er det da vits i å investere i en gig med PC3200 RAM, eller vil denne automatisk bli nedjustert pga at jeg har en PC2700 brikke fra før? Er også litt usikker når det gjelder prosessoren: var en kamerat som bestilte den til meg fra komplett for ikke mange måneder siden. Han sa det var en bra 64-bit prosessor, men når jeg sjekker device manager er navnet "AMD Engineering Sample xx" og ytelsen er kun 1,6 ghz...virker litt rart, med tanke på at den er rimelig ny. Regnet med at det er en Sempron fordi det fulgte et Sempron-klistremerke med prosessoren.

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar
(...) var en kamerat som bestilte den til meg fra komplett for ikke mange måneder siden.

(...) når jeg sjekker device manager er navnet "AMD Engineering Sample xx" og ytelsen er kun 1,6 ghz.

5810703[/snapback]

Komplett.no selger vel ikke engineering sample's av prosessorer? :dontgetit:

Men ifølge den store 7800GS erfarings-tråden anbefales det at strømforsnyninga (PSU'en) leverer 20 amper på 12 volts railen til 7800GS. Noen brukere opplever problemer på PSU'er som leverer lavere amper, mens hos andre går dette greit. Antar det kommer litt an på produsenten hvor god PSU'en er, samt annen hardware, og dermed om 16-18 amper holder eller ei.

Sjekk hva PSU'en din leverer av strøm på 12 volt.

edit: lever + er = leverer

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...