Goscinny Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hei! Noen som veit hvordan man skriver "lørdag" på fonetisk språk (hvis det er det riktige navnet). Eks: [fds'dfg] Om noen skjønner hva jeg mener. _______ Goscinny Lenke til kommentar
Patz Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Lima Østen Romeo Delta Alfa Golf. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Du mener no sånt som [lø':rdag] ? Tror ikke det er riktig slik jeg skrev, men det skal være : etter ø hvis du uttaler som en lang vokal, og ' kommer etter stavelsen som skal ha trykk. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Du mener no sånt som [lø':rdag] ? Tror ikke det er riktig slik jeg skrev, men det skal være : etter ø hvis du uttaler som en lang vokal, og ' kommer etter stavelsen som skal ha trykk. 5811361[/snapback] Mente noe slikt, ja. Er det det riktige? Lenke til kommentar
HansErik Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Er det ikke ' FØR stavelsen som skal ha trykk? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Tipper g-en skal bort siden den ikke uttales. Hva med [lø':rda]? EDIT: er jo selvfølgelig noen som uttaler g-en også, da... dumme meg... Endret 27. mars 2006 av smeboe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå