Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Heisann Som enhver god trådstarter prøver jeg å sjekke hvorvidt mitt problem er dekket i en annen tråd, og prøver derfor søkefunksjonen. Jeg har derfor to synspunkter/spørsmål: * Automatisk står den til å vise nyeste innlegg, fremfor mest relevante innlegg * Resultatvisningen viser gjerne flere poster fra samme tråd - det burde være mulig å vise kun relevante tråder. Kanskje er dette en funksjon jeg overser? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Kva legg du i "mest relevante innlegg"? Søkemotoren kan ikkje vite kva du vil finne, det finn det du søker etter. Eg antar du har fått med deg at du kan få resultatvisning som tråder i staden for innlegg? Å få opp svar som innlegg, men berre eitt frå kvar tråd trur eg ikkje du kan få, ser heller ikkje behovet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Søkefunksjonen viser: Vis meg O mest relevante O nyeste først og jeg kan enten punkte i mest relevante, eller nyeste først. Det er satt nyeste først default, og jeg føler at jeg får opp mindre relevante resultater (jippo effekt??). Derfor kunne det være greit å evt. høre hvordan denne søkefunksjonen er bygget opp.. Og når det gjelder å søke etter tråder som har relevans til mine emner, så er vel ikke tid relevant.. Og da kunne kanskje man endret default..? Jeg fant mulighet for å endre resultatvisning under Flere Innstillinger, og ser den settes til Vis resultat som innlegg hver gang jeg søker. Er dette noe som må settes på min profil? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Sjå der ja, såg berre på avansert søk eg. I avansert søk kan du ikkje velge "Mest relevante" så det hadde vært interessant å vite kva forskjellen på nyeste og mest relevante er. Antal visningar, ganger ordet er brukt eller noko sånt? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Flytter tråden til den riktige plassen. *flytte* Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Flytter tråden til den riktige plassen. *flytte* 5811858[/snapback] Test Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg